Comentariul unui interviu pe care nu l-am vazut.

Am o problema destul de serioasa in aceasta perioada, nu stiu daca rezultat al unui ghinion personal, al rautatii oamenilor ori ca „rasplata” pentru cele scrise de mine in mediul virtual – dar sa nu ma grabesc a ma victimiza – asa incit am avut destul de alergat in zilele trecute, incercind sa repar ceea ce as mai putea repara, cu consecinta ca nu am reusit sa vad interviul secolului, adica evolutia premierului la Antena 3. Poate, in zilele viitoare, sa vad inregistrarea, daca voi avea timp. Am inteles apoi, din titluri de ziare si frinturi de comentariu, ca premierul l-ar fi biruit pe dl Gadea, in cursul acelui interviu. De aici ideea ca, atit in mintile celor doi participanti, cit si in mintile unora dintre telespectatori, interviul a fost privit – cit se poate de gresit, zic eu – ca un fel de om la om pe tot terenul. Gresit din partea dlui Gadea – despre care cred ca oricum, de la o vreme, are uneori tendinta de a o lua razna, probabil in momente in care nu poate rezista propriei popularitati – si gresit din partea premierului; deoarece eu – si probabil si altii si nu cred ca putini, asteptau de la acest interviu nu un soi de baschet unu la unu, ci sa isi poata lamuri cum conduce premierul tara, cum vrea sa o faca, cum intentioneaza sa o faca, iar dl Gadea sa il ajute a ne dezvalui si a se dezvalui.  Macar asa fiindca, pina la urma, cu toata biruinta  – ce potrivire de nume cu petrolierul ghidonat pe vremuri de dl presedinte, azi perla unui armator privat – clamata de ziarele proprezidentiale, o privire aruncata in jur ne arata repede ca: moneda nationala inregistreaza, sub conducerea premierului, minim istoric dupa minim istoric in fata unei monede, euro, despre care acum citeva saptamini se zicea ca va dispare; ce sa zicem atunci despre leul nostru cel de tramvai?; tara, este anuntat, se afla la un pas de a intra intr-o noua recesiune, adica premierul inregistreaza, inca de la debut, un esec economic, iar acelora care ar argumenta ca premierul si echipa sa nu au avut destul timp pentru abordarea eficienta a problemelor economice le amintesc ca, la schimbarea unei echipe de conducere, mediul economic reactioneaza, cu efecte asupra economiei; iar reactia mediului nostru economic la persoana dlui premier o vedem, decadere monetara si recesiune. Apoi, premierul s-a instalat in functie adus pe calul Traian si ne ofera tuturor zilnice dovezi ca sta temeinic pe spinarea acestuia: orice ar zice el la televizor, practica ne arata ca nu iese din cuvintul Cotrocenilor. Oricit s-ar afirma el pe sine ca neutru, el se poarta ca un om al lui Traian Basescu si din tabara acestuia. Nu cred ca dl premier a rezolvat, cu telespectatorii, chestiunea retribuirii excesive, zic eu, a sotiei la o societate comerciala austriaca, pe benzina noastra cum ar veni. Nu sunt citusi de putin un retrograd si nu ma uit chioris la companiile austriece  – nici la cele care se infrupta din economia noastra – insa contextul acestei retribuiri foarte solide a unui medic la o societate petroliera, apropiata a unui sef (fost) de serviciu secret si premier nu mi se pare in regula; familia premierului cred, va trebui sa aiba o serioasa discutie duminicala, despre sursele familiale de venituri. Nu cred ca premierul a rezolvat nici chestiunea cu noi, romanii, pe care ne-a facut lenesi: negarile sale ulterioare nu cred ca mai rezolva mare lucru, asta ca sa nu imi amintesc ca afirmatia ca romanii ar fi lenesi – unii zic chiar ca romanii ar fi porci – este o afirmatie facuta de mai multi membri ai unuia dintre popoarele care se afla la nu prea mare distanta de noi. Am putea discuta despre un oarecare progres in problema Schengen, dupa impartirea problemei in subprobleme, insa aici, in caz de succes, presedintele se va repezi sa ia crema, nu stiu ce va mai ramine premierului dupa linsoare, iar apoi Schengenul este doar pentru unii si pe noi ne intereseaza ceea ce fac guvernantii pentru toti si nu pentru unii dintre noi. Promisiunile maririlor de venituri nu pot fi deloc decojite de vopseaua electorala. Asadar, indiferent ce o fi fost in studioul de televiziune intre premier si dl Gadea, este destul de vizibil ca premierul nu are rezultate pozitive cit de cit importante in prima parte a activitatii sale si ca, in esenta, deocamdata se dovedeste un dl Boc care vorbeste altfel. Un istoric despre care cred ca nu va reusi sa intre in istorie.

2 gânduri despre „Comentariul unui interviu pe care nu l-am vazut.

  1. Am văzut emisiunea şi, puteţi să mă credeţi, dl. Gâdea nu a putut prezenta nici fragmentul de înregistrare video a discursului premierului când acesta ne-a făcut leneşi. A fost lamentabil, până în ultimul moment. Probabil că între timp aţi văzut emisiunea.

    • Nu, inca nu am vazut-o si nici miine nu am vreme, poate saptamina viitoare. Insa va cred. Nu e lucru curat cu tov. Arhonte.

Comentariile sunt închise.