La revedere, blogerului Adrian Nastase.

Ca multi romani, am urmarit, spre noapte, drumul dlui Nastase de la spital la puscarie. Vizibil sedat, el incerca sa isi pastreze controlul si sa nu faca, fata de multime, o figura proasta.

Si, ca multi romani – cu siguranta – m-am intrebat de ce regimul Basescu este un regim de tip vampiric, cu spaima de lumina soarelui si numai cu viata de noapte. Pe dl Nastase s-au dus sa il ridice de acasa noaptea. Iar transferul la puscarie l-au facut tot noaptea. Si, cireasa de pe tort, cind presedintele era plecat. Nu este prima oara cind dl Basescu – asa cred – loveste si fuge. Fuge, cred, pentru ca apoi, la nevoie, sa ii poata acuza si pe cei care l-au sustinut. Aici, cred, sta una dintre explicatiile fortarii transferului dlui Nastase musai pentru ieri: in faptul ca presedintele era plecat si nu dorea sa fie asociat cu aceasta operatiune. Tirziu, a fost deja asociat si de mult timp. Ori poate credeti ca, daca ar fi fost in tara, dl presedinte ar fi venit, calare pe o iapa alba – cu ochelari de soare – sa aline suferinta adversarului sau politic? Eu nu cred.

O alta intrebare pe care mi-o pun este aceea daca acest ciudat si – mi s-a parut mie, nefiresc – proces l-a condamnat pe fostul premier al Romaniei Adrian Nastase, pe fruntasul politic din opozitie Adrian Nastase ori pe publicistul si blogerul Adrian Nastase. Ori poate – daca ar fi sa ne luam dupa spusele televizate ale dlui CVT – pe fostul vecin Adrian Nastase care l-a facut KO pe betivul sau colocatar Traian Basescu. Tinind cont de ceea ce continua a dezvalui media si ignorind, totusi, afirmatia vadimista, ca nefiind un de substanta politica, specifica acestui blog, cred ca din toate in bine stabilite proportii. Si am avea – astfel – si primul bloger condamnat din motive politice, delictul de opinie camuflat in nedovedite fapte penale. In treacat, afirm ca mi se pare ca unor fruntasi politici pesedisti soarta dlui Nastase le este convenabila, pina la un punct, ceea ce imi si explica al lor comportament ori, mai bine zis, lipsa de comportament.

Nu l-am cunoscut pe ministrul Nastase, pe premierul Nastase si l-am intilnit modern – adica fara cunoastere personala – in virtual pe deputatul, publicistul si blogerul Nastase. Il apreciez pe dl Nastase in ipostazele in care l-am cunoscut in virtual si am speranta ca, dupa perioada de detentie, va fi capabil sa revina la aceste ocupatii. Este probabil ca va trebui sa isi faca integral perioada de detentie, micsorata corespunzator virstei, deoarece nici o instanta superioara justitiei romane – pe care, dupa procesul dlui Nastase, o cred obedienta – nu are cum sa se pronunte asupra procesului dlui Nastase in mai putin de opt luni de zile. Desigur daca, tot atunci cind dl Basescu va fi plecat din tara, dl Nastase nu va fi sinucis in inchisoare.

Una dintre razele de speranta ar putea fi faptul ca au inceput sa apara afirmatii aparte despre dna Macovei, care mi se pare eminenta cenusie a acestei afaceri. Onorabilul fruntas politic european Svoboda a descris-o, aseara, asa mi s-a parut, ca pe o persoana instabila psihic, iar in spatiul de internet, unde nu chiar totul este intimplator, au inceput sa apara afirmatii despre mita electorala oferita la alegerea dnei Macovei ca europarlamentar, ca si la suspectul exces de afise electorale de care ar fi beneficiat. Doar ca, in acest caz, pierderea dnei Macovei ar fi si ea una planificata.

2 gânduri despre „La revedere, blogerului Adrian Nastase.

  1. Nu e pacat de asa blog interesant, cum este blogul domnului Adrian Nastase, sa stea cu ferestrele goale si usa ferecata? Poate ca ar trebui sa intrebam Echipa daca ne primeste sa discutam noi acolo. In asteptarea gazdei.

    • Casandra, nu stiu ce sa zic, am si eu doua comentarii (unul este cel de fata) in asteptare acolo; vad ca unele comentarii, inclusiv din ale mele, au aparut, totusi, asa incit nu am nici un fel de indicator sigur relativ la ceea ce se intimpla. In asteptarea unor timpuri mai bune sau mai clare pentru blogul dlui Nastase, va pot oferi doua posibilitati: atunci cind aveti de publicat articole vi le public pe acest blog, iar, daca va uitati nitel pe evulmediu.wordpress.com (pe care l-am configurat initial ca pe un blog de rezerva) si va place, atunci putem incerca un blog colectiv acolo. Pentru moment, nu stiu ce altceva as mai putea propune. Puteti incerca sa ii trimiteti, prin blogul dlui Nastase, un mesaj dnei moderatoare si sa o intrebati ce se intimpla.

Comentariile sunt închise.