Citeva vorbe dinspre dl Nimeni catre dl senator Ghise.

Stimate domnule senator, va vad intr-o fotografie publicata pe internet protestind pe linga Cotroceni, intr-un tricouas dedicat, tot asa cum v-am vazut si ieri, traversind strada, in postura de om sandvis, prins intre afise scrise de mina. Iar mai inainte, v-am ascultat interpretarea juridica asupra faptelor curtii constitutionale, de vreo cinci ori, aproape ca o invatasem pe de rost ascultind in mod repetat frazele pe care le rosteati cu alura de ghid ONT. Si m-am intrebat de ce ati adus acel subiect in acea configuratie parlamentara cu 20 de aliati si 200 de adversari politici. Sa nu credeti cumva ca va critic. Nu. In peisajul politic in care cei doi lideri ai USL au preferat sa emigreze temporar pentru a nu fi de fata, in care unii parlamentari preferau sa fie la televiziuni pentru a arata ca nu doresc sa fie in parlament la finalul unei istorii chiar de ei declansate, dumneavoastra ati facut, faceti totusi ceva. Chestiunea este: ati facut si faceti ceea ce trebuie sa faca un senator al Romaniei? Pentru ca dumneavoastra depuneti in aceste zile nu doar o activitate de militant politic ci si una de antrenor. Dind exemplu personal, aratind ceea ce credeti dumneavoastra ca ar trebui sa faca romanii si nu fac, manifestind – sustinut astazi de citeva zeci de persoane, penelisti probabil – in locul lor. Contrar opiniei dumneavoastra, eu cred ca romanii au facut ceea ce trebuiau sa faca: au iesit la vot – in majoritatea lor, pentru ca mai bine de 8 milioane de votanti inseamna o majoritate electorala – si au votat. Restul subiectelor legate de acuratetea listelor electorale, de evaluarea rezultatelor voturilor, de lupta politica impotriva neprietenilor Romaniei din strainatate fiind treaba politicienilor si nu a cetatenilor. Care cetateni socotesc, probabil, acum, ca nu este potrivit sa demonstreze in aceste zile, fie deoarece socotesc ca dumneavoastra, politicienii, inca nu ati facut suficient pentru cauza fie deoarece socotesc ca prezenta lor in strada nu ar aduce ceva in plus. Dealtfel dumneavoastra, ca penelist, trebuie ca stiti faptul ca, de regula, dreapta politica nu isi scoate militantii in strada, preferind sa duca lupta politica prin alte mijloace – si ca scoaterea militantilor in strada este specifica stingii politice. Poate ca dumneavoastra faceti un gest apropiat de unul extrem, considerind ca, in calitate de senator, nu ati mai fi putut, ori nu mai puteti face nimic. Dar, zic eu, un senator al Romaniei s-ar putea preocupa de amendarea legii privind administratia prezidentiala. Ar fi putut lua in revizuire celelalte legi referitoare la activitatea presedintelui. S-ar fi putut si se poate adresa in scris, ca senator, unor personaje politice din anvergura europeana. Ar fi putut sa constituie, impreuna cu altii, acel grup de senatori care, atunci cind este constituit in alte tari, devine foarte persuasiv si eficient si, impreuna cu acest grup, v-ati fi putut adresa omologilor din senatul american. Cum presedintele interimar al senatului a tinut de partidul dumneavoastra, impreuna cu grupul de senatori ati fi putut invita, la senat, pentru discutii si explicatii ale ambelor parti, ambasadorii unor tari. Grupul senatorilor penelisti s-ar fi putut adresa in mod public – si nu in discretie – internationalei liberale. Dumneavoastra preferati sa incercati sa faceti cetatenii sa protesteze in strada. Sa va ajute Dumnezeu. Doresc sa va comunic faptul ca eu unul, desi un nimeni, am avut onoarea de a trimite un scurt mesaj prin e-mail dnei Merkel. Ca si dlui Barroso, acestuia din urma un mesaj tot politicos, ce-i drept, insa cu mai putina consideratie. Ma voi stradui si sa determin, atit cit pot face asta prin internet ca un american – doi sa voteze impotriva dlui Obama. Cum ar veni, in timp ce dumneavoastra va straduiati, ca senator, sa aveti o activitate de simplu cetatean, eu, simplu cetatean, ma straduiam sa am o altfel de activitate. Nu a contat prea mult straduinta mea, insa cu siguranta nici a dumneavoastra nu a avut rezultatele scontate. Si cum vad ca dumneavoastra va place sa fiti simplu cetatean, iar mie mi-ar place sa fiu senator, va propun sa facem schimb de locuri. Ce ziceti?

10 gânduri despre „Citeva vorbe dinspre dl Nimeni catre dl senator Ghise.

  1. DOMNULE SENATOR GHISE,
    CRED CA NU GRESITI CU NIMICA DACA INFIINTATI ,,PARTIDUL VOTANTILOR DA-isti”.
    CEI SAPTE MILIOANE SI PATRU SUTE DE MI DE VOTANTI VA VA FI RECUNOSCATORI .
    CU SEMNATURILE SI VOTUL ACESTOR VOTANTI DA-isti PUTETI AJUNGE IN PARLAMENT
    LA ALEGERILE DIN TOAMNA PUTIND ASTFEL A FACE MODIFICARI IN LEGISLATIE CU O MAJORITATE CONFORTABILA SUSTINUTA DE CEI SAPTE MILIONE SI PATRUSUTE DE DA-isti.
    DA-isti PROVINE DE LA CEI CE AU VOTAT CU SINTAGMA ,,DA”

  2. Cred ca „andrisantul” este gresit. Omul chiar a incercat sa faca totul ca senator in timp ce altii n-au facut nimic. El e la protest pentru ca inca mai crede ca ceea ce am facut noi bine este obstructionat pentru ca altii nu fac ce trebuie. „Contrar opiniei dumneavoastra, eu cred ca romanii au facut ceea ce trebuiau sa faca: au iesit la vot” ADICA A ZIS EL CA OAMENII NU SI-AU FACUT TREABA LA VOT? Eu zic ca din contra, el protesteaza pentru ca oamenii si-au facut reaba si sunt ignorati.
    Asa ca mi se pare cel putin dubioasa alegerea paratrasnetului in loc, de exemplu, de doaman Valean care chiar ea trebuia sa se ocupe de chestiunea cu mesajele spre Merkel si Barosso. Poate gresesc eu dar omul chiar merita toata stima pentru ca a incercat sa faca tot posibilul atat ca senator cat si ca cetatean simplu.

    • Cred ca ati facut un comentariu reflex. Am scris in articol ca acesta nu se constituie intr-o critica. Nu a zis, dar se vede din ce face. Nu stiu ce treburi are dna Valean. Imi reiau opinia nu a incercat sa faca tot posibilul ca senator. Aveti ceva impotriva ca eu sa fiu senator prin schimb de locuri cu dl Ghise? Ce aveti impotriva?

      • „Nu stiu ce treaba are doamna Valean” !!??? Are aceeasi treaba ca dl. Busoi.
        N-am nimic impotriva sa fiti senator. Numai ca nu in locul lui Ghise. Poate a lui Topescu. Sau a altui senator care chiar n-a facut nimic. Poate sa fiti europarlamentar in locul lui Busoi.

  3. Ce mai faceti? Eu sustin demersul d-voastra pe langa dl Ghise, dar nu cred ca el ar dori sa auda despre un astfel de schimb.

Comentariile sunt închise.