Prinzul de Craciun

Stiu, daca te apuci sa le zici altora ce maninci, esti considerat neam prost, cel putin asa era interpretarea in anii in care eram copil si imi faceam educatia. Pe de alta parte, lumea era – si este si acum – curioasa sa stie ce maninci. Asa incit voi pune aici, pe hirtia blogului, meniul de la masa de prinz a mea de astazi. In deschidere, o cinzeaca de whiskey Jameson. Un whiskey irlandez – de unde si scrierea whiskey – destul de interesant. Tripla distilare, cu care se lauda producatorul, nu il face mai tare; insa te ia pe ocolite, dupa ce iti da senzatia initiala ca ar fi o tarie mai slaba, ca sa zic asa. Iar aroma zisa de plosnita este mai delicata fata de omoloagele scotiene. Intr-o fraza, m-am felicitat pentru inspiratia de a cumpara Jameson pentru Craciun. Nu ca nu mi – ar place tuica, ba chiar am gasit un furnizor pe gustul meu, cu o tuica mai tarisoara insa nu foarte, invechita si cu aroma buna de pruna. Insa nici producatorul de tuica si nici Jameson nu au sanse sa isi renoveze casele cu banii mei, sunt cumpatat la bautura. A urmat, ca mincare, o piftie de curcan, fel de mincare care a reusit sa o enerveze pe mama mea in timp ce l-a facut: fabrica de curcani a livrat aripile de curcan fara treimea de la virf, asa incit piftia ( raciturile, daca vreti) s-a prins destul de greu. Dupa care, ca fel principal, o bucata de muschi de porc, prajit, cu garnitura de orez si cu castraveciori murati. A mers, nu sunt foarte pretentios – si a ramas nitel muschi si pentru pisici, care ar mai fi dorit, desi au primit cite o bucatica buna, dar asta este, nu sunt nici Basescu, nici Tiriac, nici Patriciu, nici altul ca astia, asa incit pisicile mele sa fie multumite cu ce si cit le pot da eu. Ca sa nu fiu printre persoanele lipsite de gust care beau vin alb la carnea de porc, am baut un pahar cu Feteasca facuta in casa – din struguri cumparati – dupa ce am mincat muschiul de porc si inainte de desert; s-a nimerit bine si am avut si satisfactia ca am baut un pahar cu vin curat, fara nici o chimicala. Nu am facut mult vin, doar vreo 30 de litri din care mai am vreo 20. La toamna voi incerca sa fac niste Tamiioasa. Ca desert, a fost tortul cu mere pe care il puteti vedea la un articol precedent, cu dl Tariceanu. A iesit foarte bun – usor si foarte placut la mincat, cu conditia sa uiti, pentru citeva minute, ca pe lume exista diabet si colesterol. Cred ca reteta sa poate adapta si pentru alte fructe, dintre cele acrisoare: kiwi, poate portocale, in nici un caz banane sau de acest gen: fructele acrisoare balanseaza belsugul de zahar. Fi mi-ar de bine !

5 gânduri despre „Prinzul de Craciun

  1. “Ca Dumnezeu asa a iubit lumea, incat a dat pe Fiul Sau Unul-Nascut, pentru ca oricine care crede intr-Insul sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica” AMIN
    (Evanghelia lui Ioan 3:16)
    *******
    ‎”Ce este Crăciunul? E nostalgie pentru trecut, curaj pentru prezent, speranță pentru viitor. E dorința ca fiecare ceașcă a vieții să fie plină de binecuvântări și ca fiecare drum să ducă spre pace.”
    ” Şi sufletul? Un abur care trăieşte şi el şi se tot plimbă…. ”…
    și tot plimbându-se, va tresări, alt zâmbet, sau, mai multe…. poți să știi… ?
    Șiu că sufletul meu călătorește și fiecăruia din voi, toți prietenii mei, a lăsat un zâmbet la fereastrele sufletelor voastre… să vă fie rouă !!
    sinceră prietenie,
    s

  2. Fi v-ar de bine sa va fie! Si bine ca nu sunteti Patriciu si altii cu probleme la ficat, ori Nastase, Mazare si alte baronette care-si hranesc pisicile in exces. Ca aveti un dinte impotriva diabetului e normal dar nu inteleg ce aveti cu colesterolul. Rolul colesterolului este decisiv in constructia creierului care-l contine intr-un mare procentaj (cam cat are USL in parlament)… Fara el am fi prosti ca noaptea.

    P.S. Eu am facut (in casa) vrei 30 de litri de muscat ottonel in care, urmand sfatul unui prieten cunoscator am adaugat in timpul procesului de fermentatie, spre final, 2 litri de chardonnay. A iesit o minunatie. O sa-l am pe masa de revelion caci de Craciun nu s-a potrivit de niciun fel cu meniul si nici cu celelalte bauturi. Cred ca Tamâioasa nu-i o idee rea pentru la toamna. Noroc, Sanatate, La multi ani!

    • Aaa, sunt la curent cu ultimele teorii privind colesterolul ( cred ca ati remarcat si dumneavoastra ca teoriile astea se scimba oricum potrivit intereselor) ci de faptul ca, produslul fiind bun, risti sa inghiti, fara sa iti dai seama, un sfert de livra de unt, o cana cu zahar si altele. Felicitari pentru vin si bine ca ati primit un sfat bun, am inteles ca sunt foarte greu de realizat cupajele reusite. Strugurii de Tamiioasa sunt adusi la comanda si toamna trecuta mi-a fost teama sa comand. Ce fel de Chardonnay ati pus, mai dulce, sau mai sec? Miine voi incerca sa fac o tarta cu mustar, nu pare greu de facut. Voi pune filmuletul Youtube pe blog, daca va intereseaza. Nu am eu maiestria cu care gateste dl Dinescu prazul, dar am speranta ca nu voi rata aceasta reteta. La Multi Ani, petrecere frumoasa!

Comentariile sunt închise.