Filme romanesti, fara frontiere

Am senzatia ca moartea lui Sergiu Nicolaescu a pus cumva problema importantei principalilor cineasti romani in cinematografia noastra. Ca multi alti romani, am preferintele mele, pe care nu le tin secrete – de exemplu, regizorul roman preferat este Mircea Daneliuc – insa am ales sa aduc, pentru dumnevoastra, ratingurile unor filme romanesti de pe imdb.com unul dintre site-urile de referinta in ceea ce priveste cinematografia, aceste ratinguri fiind rezultate din voturi prin internet, adica ilustrind si perceptia strainilor despre filmele respective. Acolo unde filmografiile sunt foarte bogate in titluri, am facut o trunchiere, insa nu tendentioasa; am inlaturat filmele facute „pentru export”. Iata o lista si desigur ca, pentru a va satisface curiozitatea in mai mare masura, va rog sa vizitati site-ul referit.

Lucian Pintilie:
Duminica la ora 6     6,8
Reconstituirea     7,6
De ce trag clopotele, Mitica?     7,1
Balanta     7,8
O vara de neuitat     6,9
Prea tirziu     6,8
Terminus paradis     7,3
Dupa amiaza unui tortionar     6,9
Niki Ardelean, colonel in rezerva     7,0
Tertium non datur     6,9
 
Sergiu Nicolaescu:
Memoria trandafirului     7,6
Dacii     7,4
Mihai Viteazul     7,8
Atunci i-am condamnat pe toti la moarte     7,0
Cu miinile curate     7,1
Ultimul cartus     6,9
Un comisar acuza     6,9
Zile fierbinti     6,6
Nemuritorii     7,0
Osinda     7,4
Razboiul independentei     6,8
Pentru patrie     6,7
Ultima noapte de dragoste…     6,7
Nea Marin miliardar     8,0
 
Mircea Daneliuc:
Cursa     7,3
Vinatoarea de vulpi     6,6
Proba de microfon     6,8
Editie speciala     8,2
Croaziera     6,9
Glissando     6,9
Iacob     6,8
A unsprezecea porunca     6,5
Tusea si junghiul     6,3
Patul conjugal     6,5
cu mentiunea ca, ultimele doua filme ale lui Mircea Daneliuc, Marilena si Cele ce plutesc au fost cotate cu peste 7 si, respectiv, peste 8
 
 
 
