Coplata si covotul

Va mai amintiti cine dorea – si trebuia – sa introduca sistemul de coplata? Dl Boc. Si cine a introdus coplata? Dl Ponta. Lasind la o parte faptul ca banii nu vor fi mare scofala pentru stat, fiindca plata coplatii se va face la iesirile din spitale, iar rata de scapare din spitalele noastre nu este entuziasmanta – si dupa primul ministeriat al dlui Nicolaescu nu cred ca actualul va fi mai putin dezastruos, morala o avem, principial, inca de la Mihai Beniuc si ar putea fi actualizata astfel: Basescu e in toate, e-n cele ce sunt…Noi, ce putem face in replica? Sa introducem covotul.

27 de gânduri despre „Coplata si covotul

  1. @Dl.Nimeni – Sa inteleg ca ati avea ceva impotriva „co-platii”? Sau doar a lui Basescu? Eu cred ca sistemul co-platirii este cat se poate de democratic si moral. Ca principiu macar.

    • Da, am. In primul rind, cred ca societatea romaneasca nu este inca pregatita financiar pentru acest tip de alimentare cu bani a sanatatii. Gestul guvernamental mi se pare ca un fel de capac al unei cutii a Pandorei care se intredeschide astazi sub sloganul ca nu-i mare scofala, pentru ca miine sa nu putem face fata nenorocirilor care ies de acolo; parca in sistemul de sanatate nimic nu mai merge de cind taranistii au confiscat banii, in guvernarea lor, la buget, parca au dat catre sistem un semnal de furt, niciodata nu au mai ajuns banii de atunci. In al doilea rind nu suport inca o smecherie a dlui Basescu facuta pe sest: mi se inca un lucru pasat la FMI ca sa apara „la intern” ca o cerere a strainatatii. Sigur ca exista si o lovitura politica a dlui Basescu in toata povestea asta si care il desfiinteaza, practic, pe ministrul Nicolaescu, mai ieri adversar vocal si infocat al coplatii. Dl Basescu continua, deci a macina la penelisti. Ma intreb daca nu cumva ar trebui sa cer, ca si cetatean, demisia dlui Nicolaescu.

  2. Sistemul nostru de sănătate public este atât de bolnav, săracul! Mai bine l-ar lăsa să moară, ca să nu se mai chinuie nimeni cu el, nu credeți?
    Am văzut în frontispiciu că ați scris „Un blog fără importanță”. Modestia, bat-o vina?

      • Mă gândeam la moartea sistemului nostru public de sănătate ca un fel de lecuire prin nașterea unuia nou. Și sunt sigură că pe undeva, pe aici, sunt și idei bune în acest sens.
        Realitatea vă face cinste.

        • Cu siguranta ca aveti dreptate. Probabil ca o solutie mai corecta se afla, pe undeva, la indemina noastra. Insa faptul ca dl Nicolaescu, in intelepciunea lui, a sugerat ca opozitia de pina acum, pe acest subiect, a fost din ratiuni politice ( adica hai sa zicem invers decit guvernul, fara a cauta o solutie proprie), imi arata ca nu este usor.

    • Pai nu e cam târziu? In ritmul asta in curand o sa aveti din ce in ce mai mult si din ce in ce mai multe in contra d-lui Ceausescu. Ca dl.Plesu. Nu ca dl.Nastase. Bine acuma, dl.Plesu este in avangarda.

      Privid oameni ca d-voastra sau ca simpatica (para-simpatica) tanti Mitzaa Biciclista realizez ca intr-adevar dl.Basescu este instrumentul Diavolului. Folosit eficient in pervertiri.

      P.S. N-am inteles deloc din explicatia d-voastra de ce anume n-ar fi bun sistemul de co-plata. Dar sunt sigur ca tanti Mitza a inteles. Nu pentru ca asa ati spus d-voastra ci pentu ca asa a gândit dumneaei. Presupun ca va potriviti (cu dansa) si in ceea ce priveste alte probleme sociale precum compensarea anticonceptionalelor ori concediul de maternitate platit pe doi ani, etc. Eh, presupuneri.

      • Nici dumneavoastra nu ati explicat de ce ar fi bun sistemul de coplata. Extrapolarea pe care o faceti este buna ca gluma, ca ironie la adresa mea, daca doriti, insa nu reflecta nici realitatea si nici viitorul, in ceea ce ma priveste.

      • Desigur ca a fost o gluma. O gluma exagerata. Imi cer scuze. Nu mi-am inchipuit nicio clipa ca veti avea sansa sa ajungei a avea din ce in ce mai mult si din ce in ce mai multe in contra d-lui Ceausescu. Ritmul nu-i destul de alert pentru asa ceva.

        P.S. Desigur ca daca doriti as putea spune de ce cred eu (dl.Goe) ca sistemul co-platii este corect, moral, democratic si economic, fiind si acceptat si functional in lumea civilizata, si deci justificat si necesar, dar mi-e teama ca ar fi inutil, nu doar pentru ca parerea d-voastra pare a fi inexorabil formata ci mai ales pentru ca exprimarea parerii mele nu l-ar putea radia pe dl.Basescu din actualitate, din istorie si din mintea d-voastra. Si deci n-am facut nimic. Parerile argumentate raman doar simple adjuvante in absenta unor medicamente eficiente care sa mearga la radacina problemei, incercand sa rezolve cauza (unei boli de ex) nu doar sa compenseze efectele (simptomele) rezultate. Momentan insa nu ma pot ocupa de eliminarea d-lui Basescu, multumindu-ma sa sper ca de indata ce insul respectiv va muri (politiceste vorbind, prin impuscare in pielea gatului) tot mai multi si tot mai multe (dintre cetatenii si cetatenele patriei noastre) vor agrea co-plata in locul co-spagii.

    • Pai, daca ati gasit dumneavoastra „chiulvotul” atunci de ce nu scrieti un articol, „covotul si chiulvotul, de exemplu”?

  3. Dl Goe, treceti dintr-o gluma in alta. Cred insa ca, la nivelul Romaniei, am avea de a face cu co-plata si co-spaga. Cam acesta ar fi co-flagelul de asteptat. Desigur ca toate acestea nu au nimic comun cu batrinul gin de Covasna, denumit pe vremuri Co-vagin.

    • Si nici cu celebrul casetofon romanesc botezat „Cinel”. 🙂 Imi cer inca odata scuze daca glumele mele (a caror soarta depinde de urechile care le asculta mai mult decat gura care le spune) sunt mai nepotrivite decat s-ar potrivi. Ma voi impotrivi din rasputeri ispitei de a le exprima liber.

      P.S. „Co-votul si chiul-votul”? Hm! De ce nu? Poate facem o co-productie (precum Maria-Mirabela) si postam articolul simultan pe blogurile d-lor Nimeni si Goe.

      • Da, TK Cinel. Nu, glumele sunt glume si e normal sa mai emiteti si cite o ironie. Nu m-au deranjat, am dorit sa va semnalez ca sunt glume si le iau ca atare si nu reflecta realitatea in ceea ce ma priveste. Altfel, duduia Stely m-a lecuit de a mai comenta pe blogul dumneavoastra, insa voi poposi acolo ca si cititor.

      • @Dl.Nimeni – Am cam bagat eu ceva de seama, dar am sperat sa nu fie dracul chiar asa de negru. Nu vad ce anume as mai putea spune pe tema asta aici, mai mult decat am spus acolo. Desi cu siguranta multe ar fi de spus pe tema principiului de excluziune al lui Pauli despre fermionii identici nu pot ocupa aceeasi stare cuantica simultan.

  4. @dlnimeni – Imi pare rau ca ati trecut nepasator peste comentariul meu care era oarecum impaciuitor si in care va semnalam ca v-am descoperit blogul si ca mi-a placut f.mult . Da ,sincer ,zau !! Am avut si surpriza sa-l intilnesc aici pe @Dl Goe ,dar si inca pe cineva … 😉
    p.s. Va rog sa va razginditi ! Nu-l pedepsiti pe Dl Goe din cauza mea .

    • @Stely – Desi uneori prezenta sau absenta unor mesaje pot trece (pe rand) drept recompense sau si/sau/sau pedepse, totusi imi place sa cred ca am depasit (demult) acest stagiu (stagiatura). Liniste deplina, tacere lugubra sau urlatoare, zgomot infernal sau muzici si muzicute imi sunt totuna si asta nu pentru c-as fi vreun munte nesimtit de insensibilitate ci pentru ca in oricare dintre ele stiu sa ghicesc si sa extrag partea placuta. Mie toate imi place – vorba lui G.Pascu. De aceea imi si este infinit mai usor decat altora sa nu incerc sa le ameliorez, sa le controlez, sa le moderez, sa le cenzurez si in cele din urma sa le interzic total. Zica cine ce-o zice. Tacå cine ce-o vrea. Eu raman ce-am fost: romantic.

      • @Dl Goe – Multumesc pentru linistire si totodata pentru faptul ca nu v-ati pierdut umorul. Deasemenea ma bucur ca veti ramine in continuare acelasi romantic .

  5. Va multumesc pentru vizita, imi pare rau, ramine asa. Nu este o pedeapsa pentru dl Goe, pe care il apreciez, i-am vizitat blogul de multe ori in anonimat si asa voi proceda si de acum incolo. E vorba de faptul ca asta este si, nu este o veselie, il accept ca atare. Probabil ca, dupa un timp, vor apare alte probleme la care sa ne gindim. Inca o data, imi pare rau.

    • Mie îmi pare foarte rău dacă vă mențineți ferm în decizia de a nu mai comenta la articolele d-lui Goe. Îmi plăceau (comentariile) și le consideram ca un punct de reper, dar mai ales ca și informație obiectivă la multe din subiectele despre care, uneori, nici nu auzisem. Eu sunt, în subiectele legate de politică, precum afonul martor la concert căruia îi place muzica dar nu distinge notele. Are nevoie de cineva să i le explice cum se aud și din spatele scenei, nu doar din fața ei 🙂

      • Tanti Mitzoo dar rau va mai contraziceti. Pai nu era vorba ca d-voastra nu va luati dupa ce zic altii si ca asa ganditi d-voastra cu capul d-voastra? Chiar aveti nevoie de interpret pe Arca lui Goe sau ati vrut numai sa-i faceti un compliment d-lui Nimeni?

  6. Norocul meu ca astazi dl Brinza m-a estompat, cu plecarea lui, luindu-si caloriferele la plecare. Eu nu am avut ce lua. Cred ca este cel mai bine sa lasam lucrurile asa cum au cazut, altfel, peste o vreme, va fi cu siguranta o alta cearta. Asta este. Reiau ideea ca voi poposi in continuare pe blogul dlui Goe, ca si cititor.

Comentariile sunt închise.