Ce legatura este intre Antena 3 si Kevin D. Annett?

Astazi, Antena 3 a alocat – pe site-ul sau, un spatiu larg pentru a disemina obscurul mesaj difuzat zilele trecute prin e-mail, potrivit caruia papa Benedict ar fi demisionat spre a se pune la adapost de un mandat de arestare pentru crime impotriva umanitatii. Pentru ca,  astfel de stiri, zice-se preluate din subsolul internetului, sunt, de obicei, sterse dupa o perioada de timp, spre a le dispare urma, iata, de pe site-ul Antenei 3, un fragment al stirii si al copiei „mandatului”:

js48

js47

Care asa-zis mandat are un soi de antet si o semnatura indescifrabila, fara nici un nume.

Ei bine, ceea ce Antena 3 denumeste tribunal  nu este decit un fel de organizatie (un ong, daca vreti) de lupta intraclericala, care se bazeaza pe activisti si militanti si care a fost fondata de un oarecare domn, cetatean canadian din nascare, numit Kevin D. Annett, care mai este denumit si reverend. Asistat de Andrew Paterson, avocat. Kevin D. (McNamee) Annett, nascut in 1956, pare a fi fost un foarte bun student, devenind Bachelor in antropologie, Master in stiinte politice si Master in Divinitate (sau divinatie, scoala de teologie din Vancouver). A ocupat diverse functii de inceput in Biserica Unita a Canadei, din care a demisionat in 1995. In prezent, pare a fi fondator si sef al unei organizatii religioase denumita All People’s Church. Fndator si confondator a 14 organizatii, cu atingeri religioase sau cetatenesti, dintre care una a fost, prin denumire, opozanta declarata a serviciilor canadiene de securitate. Trei carti publicate, dintre care una denumita The Canadian Holocaust. In anul 2011 nu a fost primit in Anglia, fiind oprit la aeroport si expulzat.

Kevin D. Annett

Kevin D. Annett

ITCCS este, prin urmare, ca organizatie, un „tribunal al constiintei” care, conform propriului site, se subordoneaza legilor internationale si naturale. Are, in prezent, filiale sau membri individuali in 15 tari. Fata de demisia papei, ITCCS apare cu claritate ca o organizatie care insearca sa isi asume un rol pe care nu l-a putut, de fapt, juca. Kevin Annett se agita intr-o zona politico-religioasa obscura si minora, avind doua tinte declarate, biserica (unele din ele) si Coroana britanica. ITCCS a fondat, in 2012, la Bruxelles, numitul ICLCJ (curtea internationala de drept comun), despre care nu stiu sa fi fost recunoscuta de cineva, care isi propune sa judece, in procese, institutii si persoane „responsabile” pentru crime impotriva umanitatii si copiilor.

Sigur ca atrage atentia brusca dezvoltare financiara organizationala a lui Annett, biografia sa aratind ca, nu cu multi ani in urma, acesta o „frigea” ca profesor de liceu prin Canada. Este, deci, de presupus ca acesta a capatat sprijin financiar din partea altor organizatii religioase. Piata spirituala fiind destul de tentanta financiar, orice multime de credinciosi care poate fi smulsa bisericilor traditionale este, cred binevenita. Gindul meu se indreapta catre bisericile neo-protestante si posibil si vreo biserica orientala.

Articolul de pe site-ul Antenei 3 are o particularitate: permite numai comentariile persoanelor logate. Ceea ce inseamna ca nu avem a face cu o stire preluata din internet cu titlu temporar, pentru a umple spatiul site-ului in lipsa de senzational cotidian. Avem de-a face cu o stire probabil introdusa in urma unor discutii, poate influente si care poate fi comentata numai de anumite persoane. Circulatia versiunii pro – Annett prin e-mail aduce suspiciunea ca Annett se bucura de sprijin aici, fie direct, fie prin neo-protestanti. Si suspiciunea ca pina la atacuri impotriva ortodoxiei nu mai este decit o chestiune de timp. Sa fi devenit Antena 3 un agent de lupta religioasa?

17 gânduri despre „Ce legatura este intre Antena 3 si Kevin D. Annett?

  1. D-le Nimeni, cu mici si nesemnificative exceptii, in ultimele 10 posturi pe care le-ati propus ati decis sa abordati teme periculoase, riscante, controversate, insolite, speculative, care pe alte bloguri ar fi strans sute de comentarii. Nu stiu cum sa interpretez aceasta tendinta. Sa fiti oare tentat de un stil de viata mai periculos, mai palpitant? Faceti simple teste de receptivitate in randul audientei? Cine stie… Viitorul ne va lamuri. Poate.

  2. Nu ştiu dacă Antena 3 devine un agent de luptă religioasă, dar întrebări ridică fiindcă Antena 3 este totuşi un agent de luptă. Însă când se întâmplă un astfel de eveniment, de importanţă(cred că i-am putea spune mondială fără să exagerăm) cum este demisia papei, este de aşteptat probabil să vedem şi astfel de speculaţii. Teoria conspiraţiei are iarăşi un subiect generos din care se poate hrăni. Sunt curioasă dacă nu cumva au apărut şi niscaiva zvonuri referitoare la implicarea în această demisie papală a grupării Opus Dei.
    Cât despre eventuala primejdie care ar ameninţa biserica ortodoxă, hmm, chiar nu ştiu ce să spun. Însă nu mă pot abţine să nu mă gândesc că poate poate aceste speculaţii la adresa ortodoxiei sunt născute mai degrabă de însuşi ortodoxia, ca o propagandă indirectă în scopul de a „reintra” în graţiile enoriaşilor pierduţi ca urmare a conservatorismului afişat de biserică.
    Desigur că şi eu speculez, însă mi se pare mai periculos să NU discuţi un asemenea subiect decât să-l treci cu vederea crezând că ar fi o temă periculoasă şi insolită. Ca în vremea inchiziţiei când trebuia să-ţi ţii ideile şi întrebările pentru tine altminteri dezvăluirea lor publică te-ar fi condus indubitabil către rug.
    Din păcate aceste speculaţii se vor naşte mereu fiindcă tot mai mulţi creştini (indiferent de rit) încep să aibă convingerea că biserica nu se mai află de mult în slujba divinităţii.

    • Ia-n te uita ca tanti Mitzaa vine si nestrigata. Parol. Si nu doar ca-i frumoasa dar este si viteaza, precum Giordano Bruno. Nu trece nimic cu vederea desi traim in plina dictatura.

      „biserica nu se mai află de mult în slujba divinităţii” Wow! Si cam de cand? O fi de pe vremea inchizitiei de orice rit. Si-atunci in slujba cui? A Satanei? Ptiu drace. Pai satana nu-i Zeus? (Daca ati putea pastra un secret secret, v-as zice ca eu cred ca mai degraba Hefaistos ar putea fi Satana)

      P.S. Am adaugat acest comentariu exclusiv pentru a scadea periculozitatea in legatura cu care tanti Mitzaa a tras semnalul de alarma, pe care dl.Goe, ocupat cu sirena, a uitat sa-l traga. 🙂 Se afla pe lume, in (cartea de) istorie, o multime de sirene celebre aureolate de o faima si de o de importanţă, cred că i-am putea spune mondială, fără să exagerăm. Nici nu stiu pe care sa o… prefer. N-ar fi mai bine sa nu prefer?

      Si pntru ca actiunea se petrece intr-un sat de pescari, din cand in cand pe ecran apare o barca (barca saracului care n-are buna parte de lotca lui), iar in barca nea Poleion vaslind agale catre insula sf.Elena care se vede in zare poleita in raze de soare.

      • Fiind cam obosit, am citit prima oara superficial comentariul si m-am infiorat, crezind ca ati scris ca Mitzaa este frumoasa ca Giordano Bruno. A trebuit sa citesc si a doua oara ca sa imi dau seama ca va refereati la vitejie, care este o chestiune de software si nu de hardware (material incluzind si textilele). Daca as mai citi comentariul de citeva ori si as fi din nou copil, atunci as putea umfla un decar la romana, la tema pentru acasa „invatati pe de rost un comentariu – de pe un blog la alegere – al dlui Goe”. Nu mai reusesc sa termin comentariul la comentariul dvs fiindca mi-a aparut semnul unui nou comentariu pe care il voi citi dupa care voi bea doua guri de tuica, mi s-a facut pofta. Iar comentariul Mitzeei l-am gasit placut la citit. Poate scrie ea un thriller teologic cu papa, repede.

      • Desigur ca la partea soft m-am referit, dar s-ar putea extinde fara probleme si la partea fizica. Ginta latina domnule, bruneta de sus pana jos. Mai putin influentele slave.

    • Posibil sa fie unii angajati care sa incerce sa duca Antena 3 catre o pozitionare ori chiar catre un militantism in ceea ce priveste aspectul religios. Despre demisia papei pot fi concepute mai multe teorii conspirationiste si nu ma indoiesc ca, in urmatorul cincinal, vor apare destule thrillere teologice, fiecare dintre ele „cel mai bun din lume si plin de suspans” in care vor fi zornaite si Inchizitia (ramasa acum si ea fara sef), Opus Dei, iluminatii, masonii, adevaratii urmasi ai templierilor,…parca vad si, la multiplex, cu premiera mondiala la Bucuresti, filmul „The Pope vs. Alien & Predator” in care papa, (care a fost crescut de mic, in secret, la Shaolini), nimiceste extraterestrii intr-un kung-fu naucitor, pe strazile din LA (in rolul Benedict, Jet Li sau Jackie Chan), ca si jocul PC „The Pope: Resignation”, in care trebuie sa aduni cit mai repede materialele de constructie pentru o manastire, in timp ce te razboiesti cu oponentii care au ales alte religii. Am citit si eu o ipoteza conspirationista mai credibila, ba chiar doua – in sensul ca sunt mai potolite, dar nu lipsite de profunzime – si astept sa vad cum va fi cu alegerea noului papa pentru a ma lamuri. Deoarece, indiferent motivul, papa s-a retras, a doua oara intr-un mileniu, pentru ca altcineva sa ii ia locul si atunci acel altcineva este parte integrata in aceasta schimbare. BOR va fi si ea afectata, cred, de procesul de schimbare care are loc la Vatican, deoarece prin BOR poarta catolicismul dialogul cu ortodoxia, cel putin asa cred. Biserica noastra, nepracticind misionariatul, in sensul atragerii de noi credinciosi, lupta, cred eu, cu alte religii de pe pozitii defensive, ceea ce nu mi se pare foarte in regula. Mai vedem.

      • Biserica noastra, nepracticind misionariatul, in sensul atragerii de noi credinciosi, lupta, cred eu, cu alte religii de pe pozitii defensive, ceea ce nu mi se pare foarte in regula.” – Aceasta mi se pare de departe (dar si de aproape) partea cea mai interesanta a comentariului d-voastra. Probabil ca urmatorul pas ar fi ca BOR sa infinteze (cu finantare de la domnul nostru George Becali, fost liberal) un post de televiziune intitulat Antena IV. Sa vezi atunci ofensiva.

  3. Antena 4 nu IV. Daca as gindi ca dumneavoastra, atunci probabil ca da, aceasta ar trebui sa fie urmatorul pas. Doar ca – si asa este si firesc – nu gindesc ca duneavoastra. Sigur ca nu pot fi genial pe fiecare centimetru patrat scris, asa ca am si comentarii in care debitez o groaza de platitudini , pe linga unele, putine, demne de interes ( cele in care ma iau de Antena 3).

  4. Desigur că persiflarea d-lui Goe se doreşte a fi amuzantă. O fi, dar eu nu am râs.
    Dacă biserica este trupul lui Hristos atunci cu care părţi ale trupului şi cine mai ales a hotărât ca oameni nevinovaţi să fie bătuţi de către aceasta? Că au fost războaie cruciate, că a fost inchiziţia, că s-au schingiuit oameni, că s-au ars pe rug, femei mai ales, că timp de sute de ani s-a interzis accesul la cunoaşterea ştiinţei, că s-au smuls averi de la cei care aveau sau nu, toate astea de cine au fost făcute? Şi în numele cui? Are legătură asta cu divinitatea?
    În altă ocazie, dar sigur nu cea de faţă dat fiind tonul comentariului, m-aş fi simţit flatată de comparaţia cu Giordano Bruno, chiar dacă această comparaţie este nemeritată. Nu am eu nici cultura, nici aspiraţiile şi nici măcar vitejia lui. Sau poate tocmai de aceea s-a dorit punctată această comparaţie. Eu trăiesc alte vremuri şi poate tocmai de aceea am alte preocupări. Iar de aş fi trăit în acel secol 16 probabil că nu aş fi înţeles prea tare ce se întâmplă, naivitatea fiindu-mi întreţinută de îngrădirea la cunoaştere iar de nu ar fi fost aşa, aş fi fost arsă precum o vrăjitoare fără a mai avea timp să mai fiu şi vitează precum Giordano Bruno.
    Cert este că biserica de două mii de ani încoace face şi drege orice, numai lucrarea Domnului nu.
    Că sunt şi oameni ai bisericii dăruiţi cu har care şi-au pus viaţa în slujba omenirii dar mai ales a umanităţii? Sigur că sunt. Şi asta este de necontestat iar exemple de-a lungul istoriei să tot fie.
    Dar doar aceia au de-a face cu divinitatea şi nu altminteri.
    Cam asta am vrut să spun în acea frază din comentariul meu, d-le Goe. Ştiu că am folosit cuvinte puţine dar am mizat pe inteligenţa de care daţi dovadă deseori că veţi pricepe seriozitatea spuselor.
    #Dl Nimeni
    Când am spus că ortodoxia duce, probabil, o propagandă de recâştigare a enoriaşilor pierduţi nu m-am referit la faptul că ar avea o politică de misionariat ci la faptul că enoriaşii şi-au „întors” faţa de la biserică tocmai datorită comportamentului total neortodox al multora din preoţi. Şi exemple ar fi destule. Dar probabil că m-am hazardat crezând asta, autoîncătuşarea BOR-ului în propriul turn este deja cunoscută.
    Chiar dacă mi-ar fi trecut prin minte să scriu vreun thriller teologic, ar fi deja târziu. Mi-a luat-o Dan Brown înainte. Şi a făcut-o mult mai bine, atât de bine că a iscat un scandal teribil.
    Oricum, având în vedere, că am susţinut şi susţin nişte idei, ele nu sunt născute doar din dorinţa de a mă afla în treabă, căci chiar dacă sunt femeie, brunetă sau nu, sus sau jos ori unde o da Domnul, nu pot să uit pasajul favorit al unuia din bunicii mei-preot-care obişnuia să-mi scoaţă ochii cum s-ar spune vârându-mi sub nas în vremuri de nesupunere copilărească, aghiazmatarul lui scos la lumina tiparului la început de secol (înainte de întâiu şi marele răsboiu) din care îmi citea cântat: „În vremea aceea, chemând Isus pre cei doisprezece Ucenici ai săi, Le-au dat lor putere preste duhurile cele necurate, ca să le scoaţă pre ele, şi să vindece toată neputinţa şi toată boala. Pre aceşti doisprezece i-au trimis Isus, poruncindu-le lor şi zicând: în calea păgânilor să nu mergeţi, şi în cetatea Samarinenilor să nu intraţi; ci mai vârtos să vă duceţi către oile cele pierdute ale casei lui Israil. Şi umblând să propoveduiţi, zicând: că s-a apropiat Impărăţia ceriului.Pre cei bolnavi vindecaţi. Pre cei leproşi curăţiţi. Pre cei morţi învieaţi, dracii scoateţi, în dar aţi luat, în dar daţi” -Evanghelia dela Mateiu (a treia)

      • Nu m-ați ofensat.
        Și eu încerc să mă dumiresc asupra subiectului deschis în articolul domniei voastre. Dar parcă văd că de fapt papa este un nene bătrân care pur și simplu nu mai poate face orarului și obligațiilor ce-i revin iar retragerea lui poate fi considerată poate chiar un act de curaj. În fond, papalitatea și lumea creștină au nevoie de un lider spiritual care, înainte de toate, trebuie să fie sănătos și capabil să servească scopului pentru care este desemnat.

        • Nu Mitzaa, exista dedesubturi, poate nu la nivelul a ceea ce s-a lansat si se va lansa, insa exista. La un astfel de nivel, toate gesturile sunt foarte bine gindite. Dovada ca am avut doar doua demisii papale intr-un mileniu, poate in toata istoria papalitatii, altfel papii au fost in functie pina la moarte, puterile, starile de sanatate nu au contat, au suficiente ajutoare, au sfatuitori. Din ce am vazut pina acum mai credibil, pare ca Benedict nu ar fi inregistrat, in „mandatul” sau succese scontate (asta nu ar fi insa, decisiv, deoarece nu ne referim la un primar), lucru insotit, in perspectiva, de provocari carora nu le-ar fi putut face fata. Probabil ca ne vom lamuri mai bine dupa ce noul papa va fi ales. Lucrurile nu sunt, probabil, simple si nici usoare din moment ce Benedict a preferat sa aplice o lovitura propriei biserici ( deoarece este o lovitura) decit sa incerce el sa faca fata unui viitor posibil. Asa ca ar trebui sa ne gindim poate si noi la ce tip de viitor, nu foarte indepartat, s-ar fi putut gindi Benedict.

      • Aveți dreptate dlNimeni, la acest nivel toate mișcările sunt gândite. Desigur că nu putem spune despre Benedict că a înregistrat vreun succes răsunător pe perioada ”mandatului” mai ales că are un predecesor care a „ridicat” o ștachetă foarte greu de atins de viitorii papi iar succedarea la scaunul papal după Paul al II lea cred că pentru oricine ar fi, este mai degrabă o cruce de dus. A nu se înțelege că încerc să caut scuze acestei demisii.
        Însă trăim vremuri deosebite. Cum bine ați zis, nu au fost decât două demisii papale în ultimul mileniu. Va fi interesant de observat „live” acest eveniment de importanță deosebită. Și cum este și firesc, dat fiind natura acestei demisii, se vor naște tot felul de teorii, presupuneri, scenarii, de ce nu chiar și filme, reportaje, discuții, dezbateri etc.
        Le vom urmări așadar :rol: Că oameni suntem și noi.

      • Eeei, iată că asistăm la schimbări majore în sânul bisericii catolice. Credincioșii au, în sfârșit, un papă. Și acesta este un membru al ordinului iezuit. Mă întreb ce influență va avea conservatorismul noului papă care, din câte am înțeles aseară, a și declarat că este împotriva avorturilor (nu știu și dacă împotriva planingului familial), împotriva relațiilor intime între partenerii de același sex și probabil, ca orice iezuit ( și atenție! un luptător contrareformă)va impune enoriașilor ascultare și supunere necondiționată. Căci, dacă e să judecăm la rece, nimic nu-mi ridică întrebări mai mult decât această supunere absolută. Una este să respectăm niște legi emise de legiuitor după ce, în prealabil, au fost întoarse pe toate părțile, tălmăcite și răstălmăcite și chiar și așa acestea pot fi acționate și combătute din momentul în care apare un caz de neconcordanță în aplicabilitate și alta este să te supui fără drept de apel unei persoane. Care persoană, oricât de papă ar fi, tot om este și deci supus greșelii. Și ceea ce sperie cel mai mult este că este unul.
        Oricum, noi suntem doar spectatori, eu cel puțin. Dar este de văzut și ce relații va avea cu celelalte biserici și aici nu mă gândesc la ortodocși, mă gândesc la protestanți.
        Plus că sunt curioasă cum privește noul papă ecumenismul.
        Credeți-mă că și acum, în timp ce scriu acest comentariu, încep să-mi pun tot felul de întrebări și curiozitatea mea și mai crescută. Este adevărat că și Paul al II lea a fost conservator dar el a avut o contribuție majoră în dezvoltarea dialogului între catolici și protestanți.
        În fine, așa cum spuneam anterior acestei zile, sunt vremuri interesante și trăim live evenimente care pot schimba dramatic cursul istoriei, al omenirii și de ce nu, chiar și al umanității.
        Și apropo de alegerea papei, cum vi s-a părut imaginea pieței din San Pietro plină de mulțimea care aștepta în ploaie și frig alegerea papei?

  5. Mitzaa, am scris un articol referitor la papa Francisc. Ma multumesc sa va scriu ca trebuie sa minuim cu multa grija termeni cum ar fi „conservatorism” in legatira cu bisericile crestine ( desi si eu il utilizez, insa cu precautie) deoarece bisericile crestine nu pot rescrie Biblia. Ceea ce noi denumim „modernism” (acceptarea homosexualitatii, casatorii intre persoane de acelasi sex, avorturi,…) sunt, de fapt iesiri in afara crestinismului, deoarece sunt iesiri in afara Bibliei! Vorbind de „conservatorismul” bisericii, ce-i cerem, de fapt? Sa accepte si sa includa in crestinism teorii si practici nu doar necrestine ci chiar anticrestine!

Comentariile sunt închise.