Alegeri necontestate contestate

E mai important pentru mine sa avem alegeri necontestate in partid si o conducere legitima, in acord cu ce-si doreste baza partidului, decat sa fiu eu presedintele PDL.” – a publicat dna Udrea pe blogul sau, astazi. Exact 6 rinduri mai sus, ea scrisese: „Dupa ce prima contestatie a fost respinsa, a fost depusa o a doua in care sunt prezentate exemple de nereguli intalnite pe parcursul organizarii alegerilor interne.
In sens strict, avem de-a face cu o contradictie: dna Udrea se refera la alegeri necontestate pe care le-a contestat. Intr-un sens mai larg, pot considera ca dna Udrea se refera la alegeri viitoare – dar nu foarte indepartate, odata ce este folosit timpul prezent pentru ele – care ar urma sa fie necontestate si in care presedintele sa fie ales cu o majoritate semnificativa. Ceea ce il pune pe dl Blaga intr-o situatie delicata, zic eu.

19 gânduri despre „Alegeri necontestate contestate

  1. Aş vrea să întreb ceva: de ce credeţi, sau mai bine zis, ce anume vă face să presupuneţi că Vasile Blaga va fi într-o situaţie delicată. Nu că ar fi imposibilă această situaţie, dar în ce fel?

    • Mitzaa, mai intii sa va informez ca l-am anuntat pe dl Goe ca nu mai este bine venit pe acest blog. Daca prezenta dumneavoastra aici a fost, cumva, legata de prezenta sa, atunci este bine sa stiti, ca sa puteti proceda asa cum doriti.
      Mai al doilea, va rog sa va uitati un pic pe articolul dnei Udrea, am pus link-ul catre el, scuze pentru ca il uitasem. Un alt lucru care sunt convins ca va va stirni interesul va fi acela ca, desi dna Udrea anunta ca va milita in partid pentru linia (exprimata prin motiunea de la conventie) proprie si, deci, logic, ar fi ca acest fapt sa aiba o influenta pozitiva asupra evolutiei partidului, dna Udrea plaseaza responsabilitatea rezultatelor viitoare ale partidului asupra dlui Blaga ( si echipei sale de conducere). Iarasi o posibila contradictie: daca ideile dnei Udrea cistiga teren in pedele, atunci este de asteptat ca rezultatele partidului sa fie mai bune; daca echipa de conducere este de pe acum facuta responsabila pentru viitoare rezultate, atunci asteptarea este ca rezultatele sa fie mai proaste. Intr-o exprimare plastica, si zic eu, destul de exacta, dna Udrea va incerca sa-i tot traga dlui Blaga scaunul de sub fund. Inclusiv cu riscul ca pedeleul sa nu obtina rezultate pe care le-ar putea pretinde ca fiind un important partid zis de dreapta. Si atunci dl Blaga: daca o ignora pe dna Udrea, atunci ar putea sa isi vada scaunul tras de sub fund iar daca se dedica disputei interne, atunci nu va putea face fata la „export” si, desigur, un alt congres extraordinar ar putea avea loc destul de repede. Poate dupa alegerile europene, insa cred ca timpul preseaza mai tare: pe blogul dlui Nastase, Aya specifica un subiect care ar putea fi real: re-candidatura fiicei dlui Basescu la europene. In acest moment, cu dl Blaga la conducerea PDL, nu cred ca ea isi va gasi un loc sigur eligibil pe liste (primele 3-5 locuri), iar figura de la alegerile trecute, cu devierea unei parti din votantii pedele, nu cred ca va mai tine. Altfel, fiica presedintelui ar trebui sa obtina o candidatura pentru partidul lui Dan Diaconescu, ceea ce nu cred ca va fi usor. Alte partide (Noua Republica, Forta Civica) au dovedit o anume subrezenie electorala si, chiar daca ar mai creste nitel, ar trebui ca tinara doamna sa fie cap de lista, ceea ce va fi cam greu. Elena Udrea in fruntea PDL ar fi si o garantie ca fiica presedintelui va prinde un loc eligibil, fara sa fie in fruntea listei de candidati, acolo unde ar putea ramine dl Stolojan, in schimb probabil ca ar dispare TRU, de exemplu. Dl Blaga are, dupa parerea mea, contrajoc, insa va rog sa imi dati voie sa nu detaliez.

      • Foarte intersanta presupunerea legata de motivele prezentei d-nei Mitza pe acest blog, facuta prevazator de catre dl.Nimeni intru consolidarea acele prezente. Acuma d-na Mitza ce sa zica? Citez din imaginatie „Aaaa, eu eram aici ca sa ma tachinez cu dl.o. Daca dl.Goe nu e nimic nu e.” Ca nu poate sa zica. Asa ca vrei nu vrei bei Grigore agheasma, Trebuie sa se afunde in politica si sa rezolve tema de casa propusa de dl.Nimeni. Asa ar fi elegant dn partea domniei sale. Crestineste chiar. Bine dansa este cam agnostica dar totusi…

        P.S. D-le Nimeni sper ca veti scuza interventia non-gratei mele persoane dar vad ca m-ati invocat in clar si prun urmare indraznesc sa presupun ca-mi veti acorda dreptul la replica. Va stiu animat de spiritul fair-play-ului.

      • N-am avut niciodată impresia că aţi putea crede că vizitele mele aici se datorează altcuiva, altfel decât accidental. Însă ultimele discuţii pot crea, chiar şi fără voie, asemenea presupuneri. Dacă este cazul însă, vă dau toate asigurările, pe care sunt convinsă că le luaţi în serios, că vizitele mele aici sunt motivate din dorinţa de a afla păreri obiective, şi zic eu aici nuanţate într-un mod expert argumentat, vis a vis de politica românească şi nu numai.
        Iar din acest motiv nu scăpaţi de mine aşa uşor 😳
        Am pus întrebarea din comentariu tocmai fiindcă îmi erau necesare nişte explicaţii, pe de o parte din cauza lipsei iniţiale a linkului din articol, dar asta este o vină care mi-o asum eu, fiindcă am intrat aici imediat cum am primit în reader notificarea că aţi publicat un articol nou, fără să aştept eventualele modificări şi adăugiri pe care orice autor de blog le face articolelor sale după o primă citire, la cald, ca să zic aşa, şi pe de altă parte, fiindcă, mai puţin expertă în comentarea politicii şi a jocurilor de culise, voiam să înţeleg raţionamentul dumneavoastră.
        Eu totuşi sper că în pedele mai există şi oameni care pot gândi pentru binele partidului şi nu doar pentru binele propriu rezultat din cine cui trage scaunul de sub fund. Posibil să mă hazardez. Este adevărat însă că binele unui partid nu poate să însemne neapărat şi binele unei ţări. Aici sigur nu mă hazardez. Însă acţiunile lor , ale partidelor,pot influenţa într-o anumită măsură (ferească sfântul de negativitatea acestor acţiuni), mersul naţiunii. Care naţiune, fiindu-mi dragă, mă interesează în mod special.
        Fără să mai pomenesc de interesul firesc faţă de situaţia economică, influenţabilă periculos datorită politicului.

      • Cum procedez, adica. Uite asa: nici un comentariu al dvs nu va mai fi publicat, incepind cu urmatorul. Nici un comentariu al vreunei persoane, care se va referi la dvs., nu va fi publicat.

  2. Am citit articolul la care faceți referire în link. Dar mi s-a părut un fel de declarație așa, cam de ochii lumii, un fel de praf în ochii trecătorilor. Însă m-au impresionat, nu zic cum, cele câteva comentarii, toate fără excepție, laudative la adresa Elenei Udrea. Măi să fie!

    • Partial, este si asa. Partial nu, este vorba de declaratii si pozitionari politice.
      Pe citeva bloguri, ale unor persoane politice de actualitate, exista niste persoane care, de cele mai multe ori in mod voluntar (adica gratuit), dar nu neaparat in toate cazurile, asigura „puritatea” blogului respectiv: cei care au opinii in afara liniei sunt atacati in mod repetat pina cind se satura sa mai scrie acolo. Dupa o perioada de timp, ramin fie aceia care sunt „pe linie” fie aceia care au capatat suficient prestigiu ca sa le mai fie inghitite si abateri. Uneori – si am inteles ca a fost cazul si pe blogul dnei Udrea, pe care nu il urmaresc in mod deosebit, dar tin minte ca s-a plins cineva – le sunt publicate IP-urile unora mai virulenti, asa, pentru ca prietenii sa aiba grija de ei pe unde ii intilnesc in virtual. In particular, daca veti sapa destul de adinc in arhiva blogului dnei Udrea, atunci veti vedea, in mesaje de acum un numar de ani, ca anumiti corespondenti erau invitati sa isi ia laptopuri, dintr-o gramada de cadouri care – daca imi amintesc bine, erau electorale, asta in preajma unei intilniri a dnei Udrea cu blogerii simpatizanti. Nu cred ca era vorba de imprumuturi, asa incit banuiesc ca era vorba de o actiune de fidelizare. Dar, cine stie, poate ca ma insel. Vreo doi, am inteles in cursul timpului, erau consilieri, adica datorau pedeleului pozitionarile ( si veniturile) lor. Si probabil ca o parte sunt si simpatizanti – simpatizanti, adica dezinteresati, de sa nu aiba dna Udrea simpatizantii ei? Tinara e, bogata e, de ce sa nu se gaseasca unii care sa o simpatizeze?

      • Oh! Ba cum să nu!
        Doar că fără să vreau, uitându-mă la comentarii, am făcut o paralelă între blogul dumneaei și al d-lui Adrian Năstase. Adică și unul și celălalt sunt bloguri cunoscute și traficate puternic, zic eu. Dacă e să te uiți la numărul de comentarii postate la același moment de timp după publicarea unui articol, din câte am observat eu, Adrian Năstase are coadă la comentarii. Sunt convinsă că un fel de purificare-hai să-i zicem moderare- există și într-o parte și într-alta. Dar parcă simpatizanții d-nei Udrea sunt în număr foarte mic, prin comparație. Asta numai dacă luăm în calcul notorietatea domniei sale, desigur cu nimic mai prejos, de a d-lui Năstase. Și atunci, fără să vreau, devin curioasă întrebându-mă, chiar retoric, cam câte comentarii contra or aștepta la moderare la Elena Udrea pe blog. Dar chiar și dacă nu ai lua în calcul posibilitatea existenței la moderare a comentariilor contra, tot e imposibil să nu te gândești că numărul mic de comentarii, fie ele doar pro, sunt o consecință a activității politice care nu bate de loc cu cele publicate pe blog. Zic și eu.

  3. Mitzaa, nu confundati activitatea de propagandist, de politruc, de politist al blogurilor cu aceea de moderator! Blogul dnei Udrea a avut, acum citiva ani, o activitate de promovare. Ideea a fost urmatoarea: dna Udrea avea o postare cam la doua saptamini odata timp in care, dupa ce aparea un numar nu prea mare de comentarii la tema, un grup de 3-4 comentatori intretinea un dialog viu pe subiecte politice din cele mai diverse ( „pe linie”, desigur), astfel incit dupa vreo doua saptamini, articolul dnei Udrea aduna cam 1000-1500 de comentarii. Dupa care dna Udrea a fost declarata de presa politicianul cu cel mai popular blog. In aceeasi perioada, dl Nastase publica zilnic cite un articol care aduna uneori si peste 200 de comentarii, adica avea in doua saptamini de doua ori mai multe comentarii decit dna Udrea. Ceea ce zic eu poate fi verificat cu cite o privire aruncata in istoricul blogurilor si al media, desigur. Mai exista o diferenta: dl Nastase citeste (sigur, nu a putut face asta in prizonierat) toate comentariile, a dovedit asta si, periodic, a raspuns la ele, in timp ce dna Udrea nu stiu daca citeste si cit citeste din comentarii si nu are sesiuni periodice de raspunsuri.
    Personal, m-am simtit mai bine pe blogul dlui Nastase decit pe acela al dnei Udrea; si comentatorii de pe blogul dlui Nastase erau (si mai sunt) de o calitate superioara, per global. Nu stiu ca dl Nastase sa-mi fi interzis vreun comentariu. Este adevarat ca, in unele cazuri, cind am atins subiecte sensibile si as fi putut provoca daune, acele comentarii au aparut mai tirziu, spre a fi mai putin vizibile, insa au aparut. Pe blogul dnei Udrea am avut comentarii oprite de la publicare.
    Din cite mi-am dat seama, nu intotdeauna numarul de comentarii reflecta calitatea blogului. Am intilnit bloguri de foarte buna calitate cu zero comentarii per articol sau cite unul, doua.

    • Este adevărat, comentatorii de pe blogul dlui Năstase erau de o calitate net superioară celor de pe blogul Elenei Udrea.
      De aceea și am scris mult mai mult la primul..
      Interesant este că pe blogul dlui Năstase eram categorisit băsist, iar pe blogul dnei Udrea mi se spunea cu dispreț uselist.

  4. Azi, am văzut în reader că apărea o postare nouă la dumneavoastră, însă când reuşisem să-mi fac timp să o citesc aceasta dispăruse cu desăvârşire.
    S-a întâmplat ceva? Eram curioasă fiindcă subiectul postării este combătut şi în jurul meu destul de vehement.

    • Sigur, nu am secrete. Dupa ce am scris articolul mi-am dat seama ca gresisem undeva, structural, mi-ar fi luat prea mult sa corectez: asa ca am sters articolul de tot. Nu e un caz singular, mi-am mai sters articole, dar nici des. Se mai intimpla.

  5. @ dlnimeni

    Ce mai faceti? V-au preocupat alegerile pdl-istice. Blaga este de multa vreme intr-o situatie ingrata atat in partid, cat si in afara. Cu stanga face bolta cu fostii colegi si amici intru fesenism, iar cu dreapta formeaza o arcada deasupra coloanei (intelepciunii) cu fostii colegi pdl-isti care s-au catapultat intr-ale liberalismului. Si astfel, iata-l pe dl Blaga dansand menuet la doua maini.
    S-auzim de bine.

  6. Nu aveti de ce sa-mi multumiti. Am uitat sa va spun doar ca avand in vedere nefirescul unui menuet la doua maini, ceea ce rezulta din miscarea pdl-istico-blagistoida este o hora. Transpartinica, romaneasca, de-a noastra, o hora care se va mai invarti o perioada. Sigur ca la un moment dat se va opri. Va tin la curent.

  7. @dlnimeni

    Va multumesc eu pentru comentariul de pe decablog. E frumos ce spuneti , si ar fi frumos sa se poata intampla astfel. Dar este extrem de improbabil sa se mai intample. Daca va va face placere, va vom invita la Han, la Hanul muschetarilor desigur. Nu trebuie sa va deranjeze acel mic amanunt. Pana la acel eveniment au fost prea putine discutii sau veto-uri.
    Cu aceeasi pretuire.

Comentariile sunt închise.