Nevoia de perdanti

Ieri, inca o firma de brokeraj m-a invitat – telefonic – sa fac speculatiuni financiare, de aceasta data pe cursul leu/euro, fluturindu-mi perspectiva unor frumoase cistiguri, datorita abilitatii lor. Ceea ce ei nu stiu ca eu stiu, dar eu stiu, este ca ei nu cauta la intimplare, prin telefon, cistigatori, ci perdanti. Cistigatorii sunt putini si sunt clientii lor cei mari, cunoscutii lor, un Daianu, de exemplu. Perdantii sunt plevusca adunata prin telefon, ori prin alte canale de comunicare. In particular, eu, lasind la o parte faptul ca nu practic speculatiuni financiare, nu mai am ce pierde. Poate ca de aceea a si fugit acel Sima, fiindca nu a mai gasit perdanti pentru cistigatorii ochiti care i-au incredintat bani. Dar si societatea romaneasca, in ansamblul ei, a inceput sa resimta o nevoie de perdanti, din ce in ce mai mai mare. Brokerii politici comunica televizat cu plevusca, adica unilateral. Banii vostri, incredintati-ne banii vostri. Vietile voastre, incredintati-ne vietile voastre. Veti avea un viitor minunat. Nu, nu vom avea un viitor minunat, ne pierdem banii si vietile. Micul secret, pina acum, al acestui mare joc politic era acela ca perdantii se puteau reface. Acum nu, perdantii care pot migreaza catre alte locuri geografice. Sau mor. Iar aici banii sunt din ce in ce mai putini si mai greu de adunat, oamenii din ce in ce mai imbatriniti si mai putin preocupati de a face ceva. Si brokerii politici, cistigatori permanenti, ca sa nu-si piarda statutul, incep sa vinda resursele. Resursele celorlalti. Fara sa intrebe plevusca, desi fiecare astfel de vinzare merita un referendum. Iar daca vor fi nevoiti sa fuga, atunci vor fugi cu tot cu bani si ne vor lasa intr-un desert. Fara nimic sub el. Imi amintesc de o fraza dintr-un film romanesc, vechi acum: „trebuie sa stim sa pierdem!”.

6 gânduri despre „Nevoia de perdanti

  1. Traim pe o planeta cu sapte miliarde de perdanti si d-voastra va multumiti sa-i evocati numai pe cei dâmbovitzeni… Taman acum, in era globalismului, v-ati gasit sa fiti patriot?

    Dar ce parere aveti, asa in general, despre operatiunile bursiere? Aviz neamatorilor. 🙂

    • Domnule Goe, au trecut cele trei zile de pasti, va rog sa ma lasati, ca sa parafrazez, sa ma intreb de ce nu va public comentariile decit sa ma intreb de ce vi le public! Treaca, de aceasta data, de la mine, datorita comentariului care s-a potrivit ca o manusa la inchiderea stagiunii IAM.
      Ce sa zic? decit ca articolul meu si comentariul dvs pun in evidenta, aproape plesian (sau liicenesc, daca plesian nu va place) diferenta intre un scriitor adevarat, minuitor fruntas al literelor si un pseudo scriitor ca mine: in cazul scriitorului adevarat, cititorul intelege chiar si ceea ce scriitorul adevarat nu scrie, in timp ce, in cazul meu, nu reusesc sa fac cititorul nici macar sa inteleaga ceea ce scriu! Fi mi-ar rusine!

      • Ei acuma si d-voastra, prea generalizati usor… dintr-un singur cititor. Nu prea cred ca exista premise pentru o generalizare reusita din atat de putina informatie… Dar poate mai adaug un detaliu… de exemplu vizavi la postul urmator cel despre extinctia omului de afaceri din Arad, afirmati ca din formula respectiva s-ar pudea deduce ca partenerii criminali ai omului de afaceri din arad n-ar fi „oameni” ori n-ar fi „de afaceri” ori ca nici una nici alta. Eu cred ca nu s-ar putea deduce asa ceva. Ca parteneri ai omului de afaceri din Arad ei sunt in mod indubitabil oameni de afaceri. Ceea ce se poate deduce este ca nu sunt din Arad. Asta insemnand ca pot fi din Pâncota sau din Fiscalia ori, bunaoara, din Jegalia. Ceea ce-mi da certitudinea ca cel putin unul din ei este nascut la Tecuci.

        Mesajele domgoiene? Ca le postati sau ca nu le postati, si daca una sau alta ce si de ce este absolut nerelevant in context. Indiferent cum si din ce cauza este tot una. In calitate de d.Goe m-am invatat sa am cititori unici fie ca mesajele-mi sunt la vedere sau la buna vredere (in spam). Ce? Credeti ca sunteti singurul cititor unic al mesajelor d-lui Goe? Nu, nici vorba… Va partajati unicitatea cu mai multi. Dintre cei cunoscuti d-voastra l-as mentiona pe dl.Porthos, o domnisoara extrem de sensibila, delicata, vulnerabila… Dintre necunoscuti n-as preciza pe Nimeni.

  2. Dle Goe, parca era un dicton latin cu unul si cu multi. O fi asa cum ziceti, dar articolul l-am scris eu si nu dumneavoastra, asa ca e interpretarea mea. Buna, rea.
    Cu aceasta, gata!

    • … si-a mea interpretarea interpretarii… Buna sa va fie inima. Ca rau mai sunteti…

Comentariile sunt închise.