La multi ani masinii mele!

Am urmarit, la televizor, parada militara franceza de 14 iulie. Un spectacol foarte frumos, desi militar. Franta este o tara care stie sa aiba si sa tina o armata. Fata de anul trecut, francezii au accentuat tendinta spre spectacol: fanfara a oferit citeva minute de virtuozitate a tobosarilor, formatiunile terestre ale fortelor aeriene au defilat in formatie amintind conturul avioanelor Rafale,…Au mai defilat trupe germane (o defilare devenita traditionala), ghaneze, maliene si croate. A mai defilat un ofiter american si probabil – undeva catre jumatatea defilarii – si unul roman, am auzit crainicii televiziunii pomenind de Romania, dar s-a intimplat ca tocmai atunci sa nu fiu foarte atent. Nu au mai defilat pompierii din Marsilia, asa ca nu am mai vazut, in defilare, Dacia Duster. Multe idei care pot inspira parada noastra militara anuala si care o pot ajuta sa nu mai fie un moment rigid si sarac. Nu s-a mai accidentat nici un parasutist. Pentru ca nu am adresat un la multi ani Statelor Unite – si nici mie insumi, dealtfel – nu zic la multi ani nici Frantei, traim vremuri in care propagandistii basisti rastalmacesc totul. Dar urez la multi ani masinii mele, care este o masina franceza.

La multi ani, masino, de 14 iulie!

2 gânduri despre „La multi ani masinii mele!

  1. Cineva, persoană importantă, mi-a spus o dată că cel mai mândru posesor de automobil de producţie franţuzească este cel care are Renault Laguna.
    M-a păcălit sau nu? 🙂

Comentariile sunt închise.