CFR, GFR

Gindind ca un alegator rational, ce primesc eu, ca persoana fizica, in urma vinzarii CFR Marfa? Nimic. Ca si persoana fizica, nu prea mai am marfa de transportat. Cind eram copil, ma mai trimitea tata, Dumnezeu sa il ierte, cu cite un colet pentru bunici, seara, la unul dintre acele accelerate cu locomotive cu aburi mergind cu „iuteala” de 126Km/h, viteza care astazi ne este inaccesibila pe calea ferata si ii dadeam mecanicului 5 lei pentru ca, a doua zi de dimineata, bunicul, care astepta la el in gara, sa primeasca acel colet. Acela era CFR-ul marfa al copilariei. Iar apoi am mai pus la posta citeva colete postale care, care, cu Posta si CFR-ul anilor ’80-’90, nu faceau pe drum mai mult de o zi – si nu cinci zile lucratoare, ca acum. Dar CFR-ul, Marfa, bun sau rau, era si al meu. Astazi, simt cum el imi este luat si mie pentru a fi dat unuia, de catre niste domni care nu ma intreaba nimic, la cererea altor domni zisi FMI care nici ei nu ma intreaba nimic, zice-se ca pentru niste bani, din care eu nu am vazut un sfant, tot asa cum nu voi vedea vreun sfant din banii platiti pe CFR Marfa si ma voi intreba ce pleasca a dat peste acel individ care a pornit cu colectare de fier vechi, probabil la binecunoscuta indicatie a lui Petre Roman. Dar ca si persoana psihica, adica in calitate de cetatean, ce am de cistigat? Tot nimic, cu exceptia faptului ca asist, fara a-mi putea spune cuvintul, la transferul de proprietate dintr-o forma colectiva in una individuala. Ca asist la rostirea, pina la saturatie, a frazei ca statul este prost administrator, de catre indivizi care se inghesuie sa fie prosti administratori ai statului, ca ministri ori alti executivi. Si ca asist cum persoane care isi zic liberali refuza sa acorde cetatenilor libertatea de a alege formula de proprietate si care impun – ca si comunistii pe vremuri – o formula de proprietate prestabilita de ei. Aceste persoane, in fapt venind dinspre dreapta aproape extrema, pun in practica ideea ca numai indivizii cu preocupare economica personala trebuie sa aiba proprietate. Libertatea individului inseamna si libertatea acestuia de a decide asupra formulei in care isi detine proprietatea si asupra formei de exploatare economica a acesteia. O multime de indivizi liberi nu pot fi lipsiti de proprietatea lor exploatata economic in comun sub motiv ca delegatul lor executiv nu creeaza profit. Asadar, din punct de vedere al alegatorului rational, vinzarea CFR Marfa este o actiune a unor grupari politice interne, care se autoconsidera mandatate in a instraina o proprietate care este a lor doar in aceeasi masura in care este si a celorlalti cetateni, la pretentia unei grupari externe. Disputa dintre ele excluzind cetatenii, care nu sunt beneficiari, este, deci, pentru stabilirea beneficiarului real, a grupului politico – economic care in aparenta va cumpara, iar in realitate isi va insusi, proprietatea asupra CFR Marfa. Grupul politic antiprezidential si-a expus favoritul, un geniu financiar scolit in colectarea de fier vechi. La o privire mai atenta, acesta imi pare a avea unele trasaturi ale miliardarilor de carton de acum un deceniu. Printre altele, geniul nostru financiar detine si Institutul de tehnica de calcul, va dati seama, ne aducem aminte tot de un geniu al afacerilor care detinea IPRS. Grupul politic prezidential nu ma lasa inca sa stiu si eu, element al vulgului, care este favoritul sau, insa cu certitudine ca este altul decit cel al adversarilor sai. Motivele pe care le invoca  si piedicile pe care le pune in calea vinzarii mi se par invitatii, catre adversari, la negocieri in scopul ajungerii la un compromis privind beneficiarul vinzarii. Probabil ca teapa favoritului lor este aceeasi. Ce va mai fi? CFR Marfa nu va mai fi si al meu, asa ca nu ma mai intereseaza.

Anunțuri

5 gânduri despre „CFR, GFR

  1. 1. „Astazi, simt cum el imi este luat si mie pentru a fi dat unuia, de catre niste domni care nu ma intreaba nimic, la cererea altor domni zisi FMI care nici ei nu ma intreaba nimic, zice-se ca pentru niste bani, din care eu nu am vazut un sfant, tot asa cum nu voi vedea vreun sfant din banii platiti pe CFR Marfa […].”

    Domnule Nimeni, de ce tot bateti moneda, inca de la inceputul textului, pe ideea ca dvs., personal, nu primiti nimic de pe urma vanzarii CFR Marfa? Iertati-ma ca va spun, dar mi se pare ca dvs. nu ati inteles foarte bine (sau nici macar nu l-ati auzit) PRETEXTUL acestei manevre dubioase. Ideea nu este ca dvs., omul de pe strada, veti primi vreun sfant de pe urma privatizarii CFR Marfa, ci aceea ca nu veti mai DA nici un sfant pentru CFR Marfa. De ce e bine pentru dvs. sa nu mai dati nici un sfant pentru CFR Marfa? Pentru ca, dupa atatea alte fabrici, uzine, intreprinderi, combinate, ferme, telefoane, nici CFR Marfa NU MAI RENTEAZA. 😉 Este o gaura neagra, care MERGE IN PIERDERE si va inghite banisorii, fara sa va aduca nici un profit. 😉 Asta este vesnica (si nici macar prea subtila) lor ticalosie;

    2. „Si ca asist cum persoane care isi zic liberali refuza sa acorde cetatenilor libertatea de a alege formula de proprietate si care impun – ca si comunistii pe vremuri – o formula de proprietate prestabilita de ei. Aceste persoane, in fapt extremisti de dreapta deghizati in liberali, pun in practica ideea ca numai indivizii cu preocupare economica personala trebuie sa aiba proprietate.”

    Aveti perfecta dreptate, dar va atrag eu atentia asupra unui deghizament si mai odios: cel al banditilor de dreapta care-si zic de stanga, „social-democrati”. Fara indoiala nu stiti, dar eu am scris-o explicit si pe blogul meu: TOATA scena noastra politica este o parodie tragica. La noi, „stanga” privatizeaza (in conditiile-n care mari oameni politici de stanga occidentali, ca Rene Levesque si Jean Lesage in Quebec, Francois Mitterrand in Franta au nationalizat), iar „dreapta” ne spune ca motorul economiei nationale sunt investitorii romani si straini, desi primii sunt inexistenti, iar ultimii – niste escroci, care nu vor baga niciodata bani seriosi in Rromanica (vezi afacerea ARO, in care „investitorul” american a declarat falimentul la scurt timp dupa achizitionarea fabricii);

    3. Ca CFR Marfa chiar merge in pierdere este, probabil, o realitate. Dar asta pentru simplul motiv ca nu mai are ce marfa sa transporte. De ce nu mai are CFR Marfa ce marfa sa transporte? Pentru ca economia si agricultura rromaneasca sunt la pamant. Pana in perioada interbelica, cantitatile de grane trimise la export de masurau in VAGOANE, chit ca, in cea mai mare parte, se transportau pe Dunare sau pe mare. Unitatea asta de masura – vagonul – era insusi simbolul economiei romanesti. Acum, vagoanele se dau, ca nu mai au ce transporta. Privatizarea CFR Marfa este simbolul distrugerii economiei nationale, piatra de pe mormantul ei. Dupa ce s-a nimicit totul, timp de peste douazeci de ani, opera de distrugere se incheie, SIMBOLIC, cu privatizarea CFR Marfa. Unii se vor intreba: „Bine, dar ce putem totusi face, daca CFR Marfa chiar functioneaza in pierdere?”. Raspunsul e simplu: sa pastram CFR Marfa si sa-i dam ce sa transporte, relansand economia. Dar cine s-o relanseze, daca SUA si Europa occidentala nu vor decat sa ne infeudeze economic, cu complicitatea criminala a „indivizilor care se inghesuie sa fie prosti administratori ai statului, ca ministri ori alti executivi”?

    4. Chestia asta cu „Hai sa dam si aia, si aia, ca n-avem de ales, nu mai renteaza”, urmata apoi de autofelicitari gen „Am mai scutit statul de o cheltuiala inutila”, este de un penibil infinit. Este ca si cum un om ar avea probleme de sanatate in diverse parti VITALE ale corpului si, din lipsa de bani pentru tratamente adecvate, ar renunta la acele parti. Are probleme cu ochii? Ii scoate, ca n-are bani de mers la oftalmolog. Are probleme cu dintii? Ii scoate, ca n-are bani de mers la dentist. Are probleme cu membrele? Le taie, ca n-are bani de mers la… Si asa mai departe… Pe urma, se felicita: „Domn’e, nu mai am nici ochi, nici dinti, nici membre, da’ macar am facut o economie la sange, iar putinul care a ramas din mine e perfect sanatos”. Asa si Rromanica: nu mai are telefoane, nu mai are petrol, nu mai are centrale electrice, nu mai are fabrici, nu mai are CFR Marfa, nu mai are Posta (pusa si ea la mezat), dar macar face economii draconice; si e perfect sanatoasa.

    P.S.: Va rog, nu-mi raspundeti, si asa am pierdut in ultima vreme nepermis de mult timp in blogosfera.

Comentariile sunt închise.