Sa va intreb daca ati citit, vreunul, din cartile Luminitei Cioaba

Luminita Cioaba. Fotografie din presa germana.

Luminita Cioaba. Fotografie din presa germana.

„Sa-i intrebati daca au citit vreunul din cartile Luminitei Cioaba” a spus, conform media, presedintele la iesirea din salonul de oaspeti al familiei Cioaba. Si, pentru ca, de la Inchizitie incoace, e mai bine sa fii intrebator decit intrebat, va intreb eu pe dumneavoastra, mai inainte sa ma intrebati dumneavoastra pe mine. Se zice ca, la examenul de admitere in IATC, tinara, pe atunci, Luminita Cioaba ar fi fost pusa sa-si ridice fusta, pentru ca membrii comisiei sa ii vada picioarele – dar asa ceva a zis si Bette Davis ca ar fi patit in tineretea artistica – si ca ar fi prezentat o poezie proprie. Marturisesc ca eu va intreb daca ati citit fara sa fi citit din cartile Luminitei Cioaba; ei, nu cred ca sunt singurul, in istorie, care pune intrebari in domeniul in care nu se pricepe. Insa banuiesc ca presedintele nu ar face asa ceva si ceva imi sopteste ca el a citit din O manuãi kai bitinel briãînd. Dar, ca un ajutor pentru raspunsurile dumneavoastra, iata lista cartilor publicate ale Luminitei Cioaba: O angluno la phuveako (Radacina pamintului),
O manuãi kai bitinel briãînd (Negustorul de ploaie), Ghid de conversație român – țigănesc,
Curs intensiv de limba rromani, Țara pierdută, Deportarea în Transnistria. Mărturii. Luminita Cioaba a mai scris trei piese de teatru si a realizat doua filme documentare.


8 gânduri despre „Sa va intreb daca ati citit, vreunul, din cartile Luminitei Cioaba

  1. „singurul, in istorie” – Vai d-le Nimeni, dar cand v-ati strecurat asa pe nesimtite in istorie, ca eu va stiam retras undeva la tara.

    P.S. Deci ce-ati vrut sa spuneti? La prima impresie s-ar zice c-ati vrea sa-l ironizati pe Traian Basescu. Asta ati intentionat?

    • 1. Nefiind singurul, nu e asa de important.
      2. Nu neaparat, subiectul articolului, cum vedeti, e altul, sunt bloggeri care s-au luat mult mai tare de gloriosul presedinte (dar nu i-ati vazut dvs ca sa comentati), dar, daca mi s-a ivit ocazia, atunci nitel, in treacat. Mi-a facut placere sa scriu citeva rinduri despre Luminita Cioaba, a dat admitere la teatru in acelasi examen cu un cunoscut de-al meu. Ar trebui sa remarcati ca i-am luat pe cititori la intrebari imediat ce a zis presedintele.

  2. Pun pariu ca Mari Nelu n-a citit, nu o carte, nici macar o pagina scrisa de doamna de mai sus. De aceea, fiind binecunoscut ca respectivul n-ar juca la cacialma in ruptul parului din cap, mai ramine varianta ca bietul fost presedinte confunda cu … Levantul. Nu ca pe ala l-ar fi citit, dar sint sperante ca macar l-a inceput.
    Poate, insa, ar fi fost mai nimerit sa ne intrebi daca stim cine e doamna din cestiune. Ca eu, unul, …

    • Gloriosul presedinte nu a intrebat daca stiu vreunul cine este Luminita Cioaba, ci a facut afirmatia pe care am reluat-o si eu, ca sa il ajut pe presedinte, astfel incit sa-i ofer o sansa ca, la viitoarea conferinta de presa, sa citeasca o lista continind persoane care au citit din cartile Luminitei Cioaba. Despre confuzia cu Levantul trebuie sa discutati cu Carcotasul, el stie ceva, eu nu ma bag, este unii cu ochii pe mine grjulii sa nu misc in front. Va rog frumos sa si votati, nu ma lasati sa fac in logica binara analiza rezultatului.

  3. Ai de mine, dlNimeni, pe mine mă impresionează stratul subversiv al întrebării pusă de glorios.
    Deci eu 😆 la o asemenea întrebare, ştiind că nu am auzit în viaţa mea ca piranda în cauză să aibă idee ce-i acela un alfabet, m-aş fi simţit brusc insignifiantă din cauză şi pe motiv de ignoranţă totală întrucât eu, precum marea majoritate a românilor-observ- nu am habar că madam Cioabă scrie. Şi cărţi pe deasupra 😆 Cum adică? Piranda scrie cărţi altele decât cele de tarot?
    Vă daţi seama cât de superior este gloriosul? El ştie. Restul habar nu au.
    Adică măi dragă, poţi să fi citit tu chiar şi cărţile dispărute din biblioteca Alexandriei, dacă nu ai citit-o pe pirandă, eşti nul, zero, nada de nada 😆
    Şi, totodată, rezultă de aici că doar aplecarea spre cultură şi cunoaştere, dorinţa de îmbogăţire intelectuală neobosită, l-au îndemnat pe glorios să aibă relaţii atât de strânse cu familia de sânge mov(mai intens decât albastru).
    O astfel de demonstrare a unei legături nu face decât să ne întărească ideea şi să ne sădească chiar convingerea că între pirandă şi glorios există acea legătură artistic intelectuală de zile mari aşa cum s-a mai văzut şi pe la alte case, gen: George Enescu şi Yehudi Menuhin, Platon şi Aristotel, Mircea Eliade şi Ioan Petru Culianu, Sigmund Freud şi Gustave Jung, Take Ionescu şi Nicolae Titulescu ş.a.m.d. Da’ nu ştim noi d-astea!

    P.S. Am răspuns la sondaj. Deja mă simt mai bine şi mi-a mai crescut moralul observând că şi ceilalţi care au răspuns sunt într-o neagră ignoranţă ca şi mine 😀

    • Nu am auzit niciodata ceva rau despre Luminita Cioaba (Maria Mihai se pare ca este numele ei din acte) si nu vad de ce, din moment ce ea este membra a Uniunii scriitorilor, nu am credita-o, chiar daca nu o cunoastem pe ea ori creatia ei, cu un nivel cultural corespunzator. Gasiti o poezie a Luminitei Cioaba, in trei limbi, la link-ul http://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/POEZIE/Literatura%20romani%20de%20Luminita%20Mihai-Cioaba.htm. Faptul ca presedintele se da drept un individ cultural nu are a face, cred, cu Luminita Cioaba. Este ceva din volumul Basescu citeste Levantul, volum pe care poate ca l-ar fi scris acum Mircea Dinescu daca nu ar fi scris,acum doua decenii, Moartea citeste ziarul.

      • Ştiu că poate am lăsat impresia unui comentariu rasist, dar recunosc că nu am auzit niciodată de Luminiţa Cioabă, însă eu nu pe asta am bătut monedă şi nici vina mea nu este că ţiganii, sunt în marea lor majoritate analfabeţi.
        Mulţumesc pentru informaţie dar prefer să rămân la clasici. 🙂
        Sper că acum nu o să mă certaţi că am folosit cuvântul ţigan când m-am referit la etnia (rasa dacă vreţi) a poetei în cauză. Eu aşa am învăţat că se numesc membrii acestei etnii.

        • Nu mi s-a parut ca ati fi facut un comentariu rasist, iar denumirea de tigan este aceea cunoscuta in Europa – si tot asa am invatat si eu. Multumesc aparte pentru al 100-lea like.

Comentariile sunt închise.