Vremea gutuilor

Gutui2Daca nu a fost sa am mere in in acest an, atunci a fost sa am gutui multe. Nu grozav de mari – gutuile din soiul Moldovenesti nu au depasit cu mult in marime merele mari, insa acest soi este, oricum, recomandat la compot, pentru aroma care devine intensa prin fierbere – de marime acceptabila. Am un gutui De Leskovac. unul Beretzki, unul Moldovenesti si unul dintr-un soi local, fara nume, mi-e greu sa ii zic salbatic deoarece face fructe prea mari si prea gustoase pentru un salbatic. Am mai plantat si De Constantinopol si De Portugalia, insa nu au mers, au murit. Miine trebuie sa inchei culesul gutuilor, mai coapte, mai verzi, cum or fi, fiindca, daca da bruma si prinde gutuile in pomi, atunci ele se strica. Ca observatie generala, cantitatea de caldura din aceasta vara a fost mai mica decit aceea din vara trecuta: fructele, inclusiv strugurii si gutuile, s-au copt mai putin, in aceeasi perioada de timp. Vremea gutuilor, vremea peltelei.

Gutui3

2 gânduri despre „Vremea gutuilor

  1. Bună seara. Ce de gutui! Cred că vă răsfăţaţi cu cantităţi serioase de dulceaţă, compot şi peltea. Să vă fie de bine! Eu am cumpărat din Kaufland 5 gutui fără aromă, netede ca un creier de băsist, cu prea puţină pectină. Voi găsi în piaţă, cred, gutui mai bune, adevărate şi parfumate.

    • Buna ziua, Casandra, ce mai faceti? Nu ma rasfat fiindca ma ingras, dar e bine sa fie acolo, in casa. Nici gutuile de pe aici nu sunt grozave, caldura din acest an a fost mai mica si nu s-au copt asa bine ca in alti ani.

Comentariile sunt închise.