D.J. Dl Nimeni – Cintecul lui Varlaam

Modest Mussorgski, Boris Godunov, Cintecul lui Varlaam, cinta Vladimir Miller. Vizionare placuta!

 

Reclame

9 gânduri despre „D.J. Dl Nimeni – Cintecul lui Varlaam

  1. Da, ca voce, insa, ca si cint, cred ca avea loc de mai bine; scoala de cintat germana a format cintareti cel mult bunicei, iar scoala rusa, din cite am ascultat, merge mai degraba pe forta. Sunt multi cei care interpreteaza Cintecul lui Varlaam si am preferat o voce de bas profund fara sa ma gindesc decit la calitatile vocale in sine deoarece personajul Varlaam este un vagabond, fost soldat si care devine calugar. Cintecul sau de betie nu mi se pare, deci, un cintec in care sa exceleze tehnica vocala, cit vocea in sine. Altfel, daca este sa consideram tehnica, atunci, marii nostri cintareti dau multora clasa. Fiindca au aparut pe Youtube cintece cu Nicolae Florei, puteti compara Le temps des Fleurs cintata de Rebroff cu Dorurile mele, sa zicem, cintata de Florei. Cu toate ca Rebroff se straduieste, Florei mi se pare peste Rebroff in ceea ce priveste tehnica vocala si controlul vocii.

  2. Hmm, mă puneți la grea încercare dlNimeni, plus că jucați un pic la sentiment aici. Recunosc că până la sugestia dumneavoastră nu știam de Dorurile mele cântată de Nicolae Florei dar acum, după ce am ascultat, am siguranța că și un afon ar rămâne impresionat de inflexiunile din vocea lui Florei.
    Eu vă mulțumesc pentru această melodie, însă am să vă cert un pic fiindcă nu ați ales melodia potrivită și pentru Rebroff pentru a putea face o comparație mai bună, de asta am spus că jucați la sentiment.
    Pentru a da o șansă lui Rebroff în fața lui Florei aș fi ales melodia Suliko, și nu doar pentru romantismul ușor comparabil al celor două melodii, cât pentru a compara și tehnicile folosite.
    Sigur însă că nu pot să nu admit că Florei cântă minunat.

    • Nu a fost o manevra din partea mea, Rebroff fiind nitel si mai slagarist si mai susanist, cum s-ar zice, are multe inregistrari in Youtube, e greu sa faci repede o selectie.

    • Piesa e mai lirica, omul cinta mai ingrijit, insa nu – l depaseste pe al nostru. Ba ii si zbirnie vocea, pe alocuri. Nu e o chestiune de voce, de talent, de har, cit una de scoala muzicala. Si de impresariat, nu in ultimul rind: cintaretii de teatru muzical isi aleg repertoriile cu mare grija, fiindca tot ceea ce cinta le influenteaza si vocile. De prin anii ’70 exista moda ca si cintaretii de opera sa aiba in repertoriu ceva piese de muzica lejera. Rebroff pare, din ce vad pe Youtube, a avea o cariera construita pe spectacole de divertisment. Insa faptul ca nu e asa de bun, sub aspectul tehnicii si a controlului ca si marii cintareti romani nu inseamna ca nu trebuie sa il indragiti pe Rebroff. Fiecare cintaret este unic in felul sau.

      • Ei, ei, ei, dlNimeni 🙂
        Ori țineți morțiș să aveți ultimul cuvânt, ori nu vă place Rebroff (lucru pe care însă nu vi-l pot imputa) ori, pur și simplu, aveți dumneavoastră o simpatie deosebită pentru cântăreții români de operă și operetă. Mai ales că nu am uitat o discuție mai veche în care făceați referire la Silvia Voinescu.
        Acum nu aș vrea să credeți, fiindcă ar fi total greșit, că eu nu aș aduce recunoaștere școlii românești de muzică, ori aș fi insensibilă la vocile românești.
        Însă, dând un pic la o parte preferințele din punct de vedere național (sigur că Florei este em>al nostru și am putea, din subconștient, să fim subit mult mai sensibilizați la cantecele interpretate de el, mai ales dacă și acele cântece sunt românești, de unde iată încă un motiv de apreciere).
        Totuși, Rebroff nu este un șușanist căci peiorativ spus, șușaneaua este un spectacol de proastă calitate, iar a pune numele lui Rebroff în aceeași propoziție cu acest termen, tot peiorativ mi se pare. Și nu aș spune așa ceva despre el, măcar din considerație față de cele aproape 50 de discuri de aur (am citit asta pe wiki) dar cât mai ales pentru un oareșce renume (dificil de obținut) pe scara muzicii internaționale, lucru care nu-l putem spune despre Florei, ori poate sunt eu ignorantă în privința carierei domniei sale (și dacă este așa îmi cer scuze anticipat).
        Cât despre cariera construită pe spectacole de divertisment, romanțele ce sunt?
        Altminteri, amândoi au evoluat fix în același gen de spectacole de operă.
        Chiar ar fi interesant de ascultat La calunna din Bărbierul din Sevilla interpretată de amândoi. Asta așa ca să avem aceleași repere.
        Reamintesc: nu am spus nicio secundă că nu-mi place Florei sau că-i mai prejos, însă îmi place să dau cezarului ce-i al cezarului.

  3. Mitzaa: cred ca pur si simplu fiecare dintre noi are alte criterii de apreciere a muzicii si cantaretilor. Nu vad nimic rau in asta, ne aflam in plina zona artistica in care judecatile sunt roadele impresiilor personale.
    Am o admiratie pentru marii nostri cintareti iar ea nu este numai rezultatul impresiei ci si a faptului ca acestia stapinesc, ori au stapinit – cei care au murit – si stiinta de a cinta.
    Daca va veti uita pe Youtube, ori poate dau eu link-ul aici, atunci veti gasi si un filmulet menit sa arate cit de mare este intinderea vocii lui Rebroff: 4,2 octave (dar ce o fi insemnind 0,2 octave, 1,6 note muzicale?). In partea superioara, vocea lui Rebroff suna curat, ceea ce inseamna ca omul stapineste ceea ce s-ar numi voce de cap. Insa, in partea inferioara a intervalului, la notele cele mai grave, sunetele sunt urite, chiar nemuzicale. Asta inseamna, din punctul meu de vedere, ca Rebroff este dispus la compromisuri de dragul publicitatii. Nicolae Florei a fost un mare cintaret, insa a beneficiat de putine inregistrari si filmari. Pe Youtube am inceput sa gasim inregistrari gratie Electrecord, insa, pina acum nu stiu pe undeva si imagini. A studiat cu Petre Stefanescu – Goanga, un alt foarte mare cintaret roman. Ca si Vladimir Miller, a absolvit doua facultati muzicale, cantoul fiind una dintre ele. A cantat Oedipe in primul festival George Enescu din 1958, rol pentru care a primit, in 1988, Marele premiul al asociatiei de teatru si muzica al Academiei de stiinte din New York. Am avut ocazia sa il vad „pe viu”, in spectacol, o singura data, la opera bucuresteana si mi-a lasat o adinca impresie: nu doar ca avea o voce impresionanta si cinta impecabil, insa avea un extraordinar joc de scena si excela in jocul de priviri, de mare expresivitate.
    Nu e nevoie de inregistrari comparate: cintaretii romani sunt, pur si simplu, mai buni decit cei germani ( Rebroff este un german de origine rusa) si trebuie sa acceptati asta, cel putin pina cind vor apare cintareti germani avind profesori romani de canto. Insa, repet, suntem in domeniul artistic si preferinta personala este decisiva. Si mie nu imi plac intotdeauna cei mai buni in muzica, in destule situatii.
    Silvia Voinea se numeste soprana.


    Pe cind eram copil, una dintre cintaretele de muzica usoara care imi placeau cel mai mult era una numita Lili Bulaesi. Fara sa fie rea, nu era nici pe departe cea mai buna, nu o stiu sa fi cintat la TV decit un singur cintec, dar imi placea mie cum cinta. Ati inteles?

Comentariile sunt închise.