Doru

Dind telefon astazi, pentru a-i adresa urarile de cuviinta, bunului meu prieten, in copilarie, Doru, am aflat ca a murit, cam acum o saptamina. Din 2010 incoace, Doru a fost urmarit de un ghinion continuu care, in cele din urma, l-a si trimis la cimitir. Atunci, in 2010, Doru, desi nu bea mai deloc, a facut pancreatita, boala acuta specifica, statistic, betivilor inveterati; a fost operat de urgenta la spitalul local si scapat de moarte de un chirurg batrin, dupa mai multe operatii; ce sa-i faci, Doru a fost inginer si, prin urmare, nu a avut banii lui Teo Trandafir, de profesie necunoscuta mie, ca sa se opereze in Austria si sa ne pricopseasca apoi, prin sistemul de prietenii, cu reprezentarea in parlament. Doru se vindeca greu si mi se plingea, la telefon, ca parca nu i se mai aseza carnea la loc. Acum vreo sase luni, internindu-se din nou in spital, probabil pentru o noua operatie, Doru – mai mult ca sigur urmare a unei actiuni medicale gresite – a paralizat chiar acolo. S-a ales, din partea medicilor, cu un asta e, ce sa-i facem si cu expedierea acasa. I-a fost greu, s-a chinuit, nu se putea ridica sa mearga cit de cit, fie si in cirje, de dureri. Lumea Galatilor si a Brailei pare a fi pastrat cite ceva din trasaturile surprinse, cindva, de Fanus Neagu: indurerata, batrina mama a lui Doru acuza ca moartea acestuia ar fi fost provocata da fosta sotie a lui Doru, prin farmece si prin semintele unor plante raufacatoare amestecate in sare. Ma doare moartea lui Doru, un om cuminte si la locul lui, un amestec aparte de pragmatism si naivitate, convorbirile telefonice cu el imi lipsesc deja. Dispare astfel si ultima bucatica a copilariei mele, nu numai fiindca Doru a disparut dintre noi, ci si fiindca el ma tinea la curent cu ce mai fac ceilalti fosti copii de care eram mai apropiati. Dispar astfel pentru mine si Dan, Corel, Mircea, Paul, Ionel, Andrei, Tanta, Carmen, Anisoara, Adriana. Dumnezeu sa sa il odihneasca pe Doru, a fost un om tare bun, iar eu sa merg miine la biserica si sa aprind si eu o luminare pentru sufletul lui.

